• trollet83

Festtema?

Snart fyller jag 25 o funderar på att ha ett festtema på festen..nån som har nåt bra förslag??Vill ha massor av förslag !Vill gärna ha tag i bra hemsidor också som handlar om olika festteman mm..

• Svar på tråden Festtema?
  • Juniphé

Stormar in för att tipsa!
    Jag hade samma funderingar för ett tag sedan... och fick inte mkt gensvar här på FL
    Men, skam den som ger sig! Jag googlade som bara den och fick tillslut ihop ett gäng teman som jag kunde välja mellan.

Min 30-års fest stundar om ett par veckor bara och till den valde jag temat:
    "Hollywood" Gästerna kommer klädda som en rollfigur ur en film och dekoren kommer avspegla temat, likaså ev lekar och påhitt.

Här är (en liten del av) min inbjudan:
    Framsida
    fl inbj 1.jpg
    Sida 3
    INBJUDAN SIDA 2.jpg
    osv...
    (Hela inbjudan har jag gjort i Photoshop)
    Det blir snittar, bubbel och väldigt kul! ALLA gäster har tackat ja

Fler teman:
    "Back in the old Wild West" (klä ut er som indianer, sheriffer, glädjeflickor och cowboys, servera chili con carne och whiskey/öl)
    "Läkarstämma" (Kom som Dr, ssk, usk, apotekare, sexig städerska osv, servera plockmat i pappersbäcken, drinkar ur urinprovsmuggar, snaps i provrör, gröna op-dukar som bordsdukar osv.)
    "La famiglia - I Gudfaderns fotspår" (Kom klädd som en gangster eller flappergirl a la 20-talet, servera italiensk mat och vin, mord-mysterium som lek)
    "Pretty in pink" (Rosa dukning, rosa kläder, rosa blommor, rosa godis, rosa drinkar)

Hoppas du fick lite inspiration till din temafest.

Och du, se nu till att verkligen ordna en temafest, för tro mig... gör man dom riktigt bra så blir dom ihågkomna i många år framöver!

• Vindfall

Oj, finns ju hur många som helst.

Årtal.
    Pirat.
    Seriefigurer.
    Musikgengrer.
    Oscarsgala.

Hur många som helst...

• trollet83

juniphé:Tack för tipsen!Får se om jag hinner ordna en temafest fyller om några veckor bara kom på detta lite i sista stund igår..Men det lät verkligen skoj o vilka bra tips annars kanske man kan ha en temafest vid ett senare tillfälle!

Vindfall: Tack för tipsen!

Svar på tråden Festtema?