• Charlita

hur vet man att man är överviktig?

Hej jag undrar en sak.. Hur vet man att är överviktig?
    Alltså var går gränsen från att vara lite mullig till "för mycket mullig?"
    Vad är lagom? det e så himla svårt att veta.. =/
    När är börjar det bli farligt för kroppen?

• Svar på tråden hur vet man att man är överviktig?
  • Tecken

Högt BMI och förhållande midja-höft-mått.

• La Lola

Med BMI kan man på ett ungefär....

www.bmidirekt.se/

Men jag ogillar BMI-uträkningar som de säger inte så mycket eg.....

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • La Lola

Enligt BMI har jag fetma.
    Men så jätteenorm är jag inte.

Mitt BMI ligger på 32,8.

• TuSSen09

Övervikt här, men va tusan, tuttarna väger ju 2 kg styck.. haha.. jösses. Ja näe man ska inte haka upp sig allt för mycke på detta med BMI; huvudsaken att man trivs med sig själv tycker jag!

• Charlita
    Svar på #3
    Okej men hur kollar man de? BMI asså jag e 156 väger 52 kg, men asså jag e inte så stor men jag äter väldigt väääldigt onyttigt. jag äter typ bara skit? och jag är socker beroende det är jätte jobbigt! kan man få hjälp på något sätt? utan socker blir jag galen.....
  • La Lola

O du Ts, efter att kikat i ditt galleri så är det många kilon kvar innan du ens kan kalla dig mullig.

Du är smal!

• Charlita
    Svar på #4
    Jo jag håller med dig haha :) tuttarna väger 2 kg.. :P
    Nä men jag försöker vara nöjd som möjligt men det e la mer vad jag slänger i mig och så. och hur trött jag blir för det jag äter.. jag e en liten gottegris.

Idag har jag slääängt i mig tre korvar med bröd en glass en ostmacka och ett halvt paket ballerina och en choklad kaka och en daim och två stora festis på flaska och en halv broccoli och ost paj..........?! ?! HUR får allt plats? hahaha det e ju sjuuukt
  • Charlita
    Svar på #6
    Men jag känner mej så ohälsosam. Jag har gått upp 7 kg på mindre än två år och så äter jag så dåligt och jag kan ine sluta ...
  • TuSSen09
    Charlita skrev 2008-06-06 23:40:58 följande:
    Svar på #3Okej men hur kollar man de? BMI asså jag e 156 väger 52 kg, men asså jag e inte så stor men jag äter väldigt väääldigt onyttigt. jag äter typ bara skit? och jag är socker beroende det är jätte jobbigt! kan man få hjälp på något sätt? utan socker blir jag galen.....
    då ligger ju på gränsen till övervikt, men jag skulle säga normalvikt, håller med La Lola
    du är ju SMAAAAAAAAAAAAL!
  • TuSSen09
    Charlita skrev 2008-06-06 23:43:09 följande:
    Svar på #4Jo jag håller med dig haha :) tuttarna väger 2 kg.. :P Nä men jag försöker vara nöjd som möjligt men det e la mer vad jag slänger i mig och så. och hur trött jag blir för det jag äter.. jag e en liten gottegris. Idag har jag slääängt i mig tre korvar med bröd en glass en ostmacka och ett halvt paket ballerina och en choklad kaka och en daim och två stora festis på flaska och en halv broccoli och ost paj..........?! ?! HUR får allt plats? hahaha det e ju sjuuukt
    känner igen det där nån gång ibland går väl ann men inte göra det till en ful ovana!
Svar på tråden hur vet man att man är överviktig?