• Anonym (maja)

Överdosering på Levaxin - agressivitet mm. Ngn mer????

Jag tog för mkt Levaxin ett tag - fattade ej att det var farligt. Det gav mig humörssvängningar o gjorde mig lättirriterad o agressiv. Jag kunde brusa upp som en idiot för ingenting o slå mig själv o skrika o gapa!!! har alltid varit en lugn person, förstod ej vad som hände! Kände inte igen mig själv men kopplade det ej till Levaxinet. Kunde ej kontrollera mig, ej tänka logiskt.

Mitt liv har rasat samman pga detta: min man lämnar mig och vårt barn. Han litar ej på att det var Levaxinet utan tror att jag är ngn oberäknerlig galning!! Undrar om fler kännt av samma problem av för hög dos Levaxin? Skulle betyda jättemycket att få veta... känner mig så hemskt ensam o förstörd...

• Svar på tråden Överdosering på Levaxin - agressivitet mm. Ngn mer????
  • Anonym (maja)

Ingen med hypotereos som tagit för mkt levaxin....?

• Anonym

Jo jag har fått för mycket levaxin under en tid men känner ej igen mig i ditt beteende men det kan ju bero på hur länge du överdoserade kanske?

• Anonym (maja)

Hej Anonym, Det kan säkert bero på hur länge man går på överdos, som du sa. Jag skruvade upp min dos under ett års tid och gick tillslut på 200 microgram/dagen fast min dos egentligen skule varit 75.... Hur mkt överdoserade du och hur blev du av det?

• gulemamman

om jag tar för mkt levaxin under en period så får jag oxå humörsvängningar! räcker med lite högre dos än jag ska ha, för att kroppen ska slå bakut!
    Har inte varit så extrem som du besriver, men tror absolut att det är din överdosering som gjort det om du inte är sån annars!!

• Willhellmina

Jag har 125 mikrogram som standard. Nu brukar jag inte överdosera men när jag var gravid så fick jag öka dosen med jämna mellanrum. Varje gång fick jag hjärtklappning och blev lite skakig men aldrig aggressivitet. Verkar otäckt!

En nyfiken fråga.... varför skruvade du upp dosen (själv?). Ligger man för högt kan man få svag benstomme.

• Anonym (maja)

tack för svar! Skönt, på nåt vis, höra att andra också får humörssvängningar av för mkt Levaxin: hps du aldrig mer behöver gå igenom överdosering o absolut aldrig mer så mkt som jag. Det är hemskt!

Ja, varför blev det så mkt...? Efter att jag fått mitt första levaxinrecept skulle jag utomlands och läkaren sa att 'det är förmodligen så att du behöver höja dosen.Du kan höja till 75 (jag låg på 50 då) men huvudsaken är att du mår bra.' jag tolkade det som att man kan höja TILLS MAN MÅR BRA! SÅ jag höjde o höjde o kollade aldrig upp risker på egen hand.

Då jag kom hem till Sverige igen flyttade jag och kom att tillhöra en annan stadsdel och en annan vårdcentral, där hade de inte någon läkare ledig, som de sa, så jag fick inte lista mig där!!! Jag fick inte heller komma till min gamla VC eftersom jag inte bodde där längre... Så jag fortsatta skruva upp Levaxinnivån i tron om att hjärtklappnignarna jag hade berodde på för lite Levaxin!!Då jag tillslut kom till en doktor förklarade han att jag låg på en livsfarlig dos; risk för hjärtsvikt och ja, benskörhet etc.

Så jag får nog betala ett dyrt pris för det här: förlorat sambo och slitit ut mitt hjärta och så benskörhet... yippee... ;) (Jag är bara glad just nu att jag är mig själv igen: det har varit SÅ JOBBIGT att ligga på för högt Levaxin o inte känna igen sig själv, sina tankar, sitt sätt att vara....)

• Anonym (maja)

TACK Wilma! Det värmde. Ingen tokig idé: att ta med sambon så han får höra det från nån annan än mig... Ska se om han går med på det...

BubbleOfBlue - på vad sätt mådde du dåligt? Påverkade det även ditt sätt att tänka o vara eller var det mest hjärtklappning, sömnlöshet etc? Vore intressant veta... om du har lust berätta!

GLAD (Levaxinbalanserad) SOMMAR!!! :)

• Anonym (Bubb)

Eftersom det var precis efter förlossningen så kännde jag mig helt fel förstod inte varför det kändes som hela min kropp "rasade/rusade" på så jag blev ju deprimerad. Hjärtklappning som blev panikångest som blev depp. Så på så vis påverkade det mina tankar med. Allt hänger ju ihop, det fysiska med det psykiska.

• Anonym (maja)

Bubb, först så vill jag säga att ajg hoppas att dina porblem löst isg; att du mår bra idag.

Sedan; det du besriver påminner så enormt om det jag gick igenom; jag fick också panikångestattacker! Har ngn läkare berättat för dig att det var Levaxinet som orsakade dig dessa besvär?

Anledningen till att jag vill veta är att jag dels behöver förstå vad det var som hände med mig, och dels vil jag att min omgivning - inte minst sambo- ska förstå. Även om skadan aldrig kan repareras (han har ju lämnat mig pga hur jag mådde o betedde mig) så vill jag ändå känna att vi alla vet varför det blev som det blev... Så jag är jättetacksam för all info du vill dela! (Jag har idag ingen bra läkare som kan ta o förklara; min VC-läk. är en trött gammal tysk som tittar på klockan udner besöken så jag får leta pusselbitar på egen hand...)
    Ha det gott!

Svar på tråden Överdosering på Levaxin - agressivitet mm. Ngn mer????