• Anonym (drömmaren)

Jag drömmer om min mans begravning, min mammas död...

Dom lever. Men jag drömmer om hur dom dör, var dom dör, var jag ska göra med allt efter deras död. Hur begravningen ska bli, vem som ska få vad i hushållet.
    Vad som händer med mig och hur jag ska klara mig.

Var jag ska lämna in bilen för försäljning, att jag ska säga upp lägenheten, att jag måste sälja alla våra saker. inte pga dålig ekonomi utan för att vi ska få in så mycket pengar som möjligt ändå OM det skulle behövas.

att jag kommer begå självmord för att min man dog, att jag inte kan leva utan honom. att jag lämnar våra barn själva...

varför drömmer jag detta?

det händer ofta å jg vaknar ofta och gråter mitt i natten för det. får panik...

• Svar på tråden Jag drömmer om min mans begravning, min mammas död...
  • Nillapillan

Hej där.
    Jag drömmer ofta såna drömmar med. Har speciellt gjort det sen min olycka. Jag drömmer konstant att alla mina nära och kära dör först på olika sätt. Sen dör jag antingen gör jag det själv eller så blir även jag mördad osv. Vet inte heller varför man drömmer så där. Om det har med depression elelr inte att göra. Men jag har iof drömt hårdare mardrömmar nä rjag varit mer deppig än vanligt. Och även jag vaknar på nätterna och gråter och får panik och måste kolla om sambon ligger bredvid mig. Gör han inte det springer jag upp för att kolla om han verkligen finns hemma.

Jobbigt som tusan när man har det så här.

bilaga = smisk i en mercedes
  • Anonym

Drömmer man om någons död betyder det att den personen inte kommer att dö!

• Nillapillan
    Anonym skrev 2008-06-07 02:19:22 följande:
    Har med hört det. Men det är grymt jobbigt att drömma samma saker konstant varje dag i ett par år. SJälv kan jag räkna på en hand hur många gånger under 8 år jag drömt bra drömmar Glad
    bilaga = smisk i en mercedes
  • PetraMunchen

Jag brukar drömma allt möjligt konstigt, har faktiskt ägnat en del åt egen drömtydning, dvs att skriva upp drömmen, läsa om drömmatydning etc. Man själv är ju egentligen alltid bästa drömtydare av ens egna drömmar.

Dock låter som om TS har rädslor. Kanske händer mycket i ditt liv just nu samt att du inte känner att du riktigt hänger med. Har något förändrats i din situation på sistonde? Har du oro för framtiden?

Ett annat trick för att förstå sin dröm är att skriva upp drömmen när den förekommer och fundera på när den kommer. Är det när du sover borta? När du träffat någon speciell eller kanske när du gjort något...

Att drömma om död brukar oftast handla om förändring, många gånger bra, i ditt fall verkar en stor oro finnas med, ta reda på vad du är orolig för egentligen för det behöver inte vara att dina närmaste dör. Det kan lika gärna vara andra förändingsfaktorer i ditt liv som gör dig orolig.

• Anonym (drömmaren)
    PetraMunchen skrev 2008-06-07 05:25:51 följande:
    Jag brukar drömma allt möjligt konstigt, har faktiskt ägnat en del åt egen drömtydning, dvs att skriva upp drömmen, läsa om drömmatydning etc. Man själv är ju egentligen alltid bästa drömtydare av ens egna drömmar.Dock låter som om TS har rädslor. Kanske händer mycket i ditt liv just nu samt att du inte känner att du riktigt hänger med. Har något förändrats i din situation på sistonde? Har du oro för framtiden?Ett annat trick för att förstå sin dröm är att skriva upp drömmen när den förekommer och fundera på när den kommer. Är det när du sover borta? När du träffat någon speciell eller kanske när du gjort något... Att drömma om död brukar oftast handla om förändring, många gånger bra, i ditt fall verkar en stor oro finnas med, ta reda på vad du är orolig för egentligen för det behöver inte vara att dina närmaste dör. Det kan lika gärna vara andra förändingsfaktorer i ditt liv som gör dig orolig.
    förändringen som sker just nu är väl att vi väntar vårat andra barn i höst. å självklart är man lite orolig för hur allt ska gå...

jag är väldigt rädd för döden, kan inte prata om det utan att jag får panik och storgråter.
  • Anonym (gud)

TS be till gud att dina dumma drömmar ska upphöra så ska du se att du ej kommer att drömma mer om dom det hjälpte iaf min mamma som hade 2 spec drömmar om vilka barn som skulle födas könet på dom och vem mamman var och med samband till dessa drömmar så drömde även min mamma om vem som skulle dö vilket hände på riktigt varje gång hon hade de drömmarna så hon bad till gud om att drömmarna skulle sluta och då är min mamma inte spec troende heller men det funkade för henne så inga mer drömmar för henne varken om vem som föds eller dör det sägs ju att när någon dör så föds en annan ....

• Anonym (drömmaren)
    Anonym (gud) skrev 2008-06-07 12:27:11 följande:
    TS be till gud att dina dumma drömmar ska upphöra så ska du se att du ej kommer att drömma mer om dom det hjälpte iaf min mamma som hade 2 spec drömmar om vilka barn som skulle födas könet på dom och vem mamman var och med samband till dessa drömmar så drömde även min mamma om vem som skulle dö vilket hände på riktigt varje gång hon hade de drömmarna så hon bad till gud om att drömmarna skulle sluta och då är min mamma inte spec troende heller men det funkade för henne så inga mer drömmar för henne varken om vem som föds eller dör det sägs ju att när någon dör så föds en annan ....
    så jag ska tolka det som att min man kommer dö när bebisen kommer???
  • Anonym (gud)

Nej det tycker jag inte att du ska göra det behöver inte alls vara på sättet som min amma hade men prova be till gud

• PetraMunchen

Anonym (drömmaren) skrev 2008-06-07 11:45:43 följande:

...jag är väldigt rädd för döden, kan inte prata om det utan att jag får panik och storgråter.
    Att vara rädd för döden innebär också att du är rädd för livet. Döden är en del av livet men det finns ingenting som säger att den skulle komma nu för det. Försök slappna av istället och lev livet fullt ut, för rädslor får dig att hämma dig själv och trivas här och nu.

Ta hand om dig!
  • fruis
    Anonym skrev 2008-06-07 02:19:22 följande:
    Det kan det knappast betyda eftersom alla människor kommer att dö någon gång

TS, jag tror att drömmarna är ett sätt för dig att känslomässigt bearbeta din rädsla för döden. Inkräktar de här tankarna för mycket på ditt vardagliga liv tycker jag att du´ska ta upp det med t.ex MVC som kan ge remiss till psykolog. Dessa tankar och drömmar är normala men kan vara nog så jobbiga för det.
Svar på tråden Jag drömmer om min mans begravning, min mammas död...