• pubberuppen

Vilken tid på dagen har ni tagit Ovitrelle?

Vilken tid på dygnet har ni tagit Ovitrelle? Har ni utgått från när ni tog sista hormonsprutan dagen innan och tagit 24 timmar senare eller spelar det ingen roll?

• Svar på tråden Vilken tid på dagen har ni tagit Ovitrelle?
  • tuffing

jag ska ta den på söndag 22.30 och på tisdag 10.30 ska vi vara på sjhk.

• nirakanna2

Jag har fått ett exakt klockslag från kliniken (+/- en kvart) Tidpunkten bestäms utifrån när kliniken vill ha äggplock eller ägglossning.

• Vickan I
    nirakanna2 skrev 2008-06-07 10:24:27 följande:
    Jag har fått ett exakt klockslag från kliniken (+/- en kvart) Tidpunkten bestäms utifrån när kliniken vill ha äggplock eller ägglossning.
    Samma för mig. Jätteviktigt när sprutan ska tas.
    google it goddammit!!!!
  • Gaytjej

Fast klinikerna kör med olika antal timmar innan - RMC i Malmö vill t ex att man tar sprutan (Pregnyl visserligen, men det är väl samma substans) 24 timmar innan en insemination eller 36 timmar innan ett äggplock. Andra kliniker kör med 36 timmar innan en insemination också.

Har läst/hört att ägglossning sker 36-40 timmar efter att sprutan tas, så skulle det diffa på mer än en kvart så borde det inte spela så stor roll.

Är det insemination med donerad sperma så har ju den varit frusen och lever bara i ett dygn så då borde det vara lite noggrannare att pricka in ägglossningen. Färsk sperma lever ju längre.

Svar på tråden Vilken tid på dagen har ni tagit Ovitrelle?