• Liten tass

Vi med siames- katter :)

Skulle gärna vilja prata med fler som äger siameser, skaffat oss en nyligen och märker redan hur personlighet denna underbara varelse har

Så välkomna, hoppa in här, ni med siames/siameser hemma
    Börja gärna med att berätta hur gammal eran siames är nu och finns det mer historia så skriiiv..!
    ~*Mamma till Lucas & Milo*~
  • Svar på tråden Vi med siames- katter :)
  • Lokatt

Jag har balineser Och för er som inte vet är det den semilånghåriga varianten på siameser Man kan tom. få både siames och balines i samma kullar.
    Jag har två honor, en chokladmaskad och en lilamaskad. Jag har även tagit kullar på älsta honan, den yngre är hennes dotter.
    Den älsta är 6år nu, den yngre är 2år.

• Liten tass

Har du stamnamn och sånt med Lokatt? Tänkte fixa det här, senast till nästa år då jag tänkte börja kika efter en bra avelshane till våran kisse :). Himla spännande! Letar efter passande utställning just nu. Har du ställt ut dina något?

• Lokatt

Liten tass skrev 2008-06-09 14:23:15 följande:

Har du stamnamn och sånt med Lokatt? Tänkte fixa det här, senast till nästa år då jag tänkte börja kika efter en bra avelshane till våran kisse :). Himla spännande! Letar efter passande utställning just nu. Har du ställt ut dina något?
    Ja jag har stamnamn men har inte ställt, har inte hunnit pyssla med uppfödandet så mycket som jag velat, har trots allt tre barn som är födda innom mindre än fyra år
    Så just nu ligger det mesta med avel och utställning på is tills barnen är större.
    Synd igentligen, för min yngsta hona har toppen stamtavla med bla. importerade linjer, men överväger att kastrera henne med nu.
  • Juppi

Jag har 2 st siameser,eller rättare sagt mamma men jag e ju uppvuxen med dom innan jag flyttade ut.
    Donatello 17år och Splinter 16år.

• Liten tass
    Svar på #4

Lokatt - Jo förstår dig, har "bara" 2 kidds här hemma och det är redan fulle rulle med bara dem så inte så mkt tid, men min kisse är ju än så länge bara drygt 4månader så kommer väl ha mer tid framöver hoppas jag på Jaså, du överväger sterilisering, uuh tänk noga innan du gör det så du inte ångrar dig senare, verkar vara en riktigt bra katt du har där annars.

Juppi - Vad skoj att ha växt upp med sådana missar :) Har du själv planer på att fortsätta med "siames" livet och skaffa dig en egen? :)

• Juppi
    Svar på #5
    Liten tass skrev 2008-06-13 17:11:05 följande:
     Juppi - Vad skoj att ha växt upp med sådana missar :) Har du själv planer på att fortsätta med "siames" livet och skaffa dig en egen? :)
    Nä jag har inga planer för att skaffa nån egen siames, jag å min sambo har två andra katter för min sambo är tyvärr inte så förtjusta i siameser =/ ¨
    Men man vet aldrig om man kan få honom på andra tankar. Men mamma kommer defintivt skaffa 2st när Donatello och splinter åker till himlen.
  • Liten tass

Idag har jag gått runt med dammsugarn i förmiddags, efter en långpromenad ute och en ensam Engla här hemma (ja, inte helt ensam, i sällskap me de andra katterna men men..).. men iaf.. vad upptäcker man när man kommer in innanför dörren? Jo, Engla har hittat sambons tomlåda med frigolit i! *ahhhhh* Så det var frigolit i stort sett runt om i hela huset

Svar på tråden Vi med siames- katter :)