Hur ska bebis ligga på kudde?
Jag köpte en bebis kudde från Ikea och den är tun. Min fråga är ska bebisen ligga med hela huvudet och axlarna på den?
Jag köpte en bebis kudde från Ikea och den är tun. Min fråga är ska bebisen ligga med hela huvudet och axlarna på den?
Ja, både huvud och axlarna ska vara på kudden.
Bebiskudden från IKEA är rekommenderad från 1 år och är ganska hög för en liten bebis.
Eller så skippar du kudde tills h*n är 1 år :P
Man behöver ingen kudde om man ser till så h*n inte ligger på samma sida med huvudet hela tiden och att man känner efter om det börjar bli platt åt något håll..
Dottern har aldrig haft kudde och har inget snett huvud trots att hon oftast bara ligger på höger sida av huvudet
Vi har haft en vanlig platt vuxen kudde till våra barn från början. Har man bara en platt och låter hela barnets överkropp ligga på kudden så funkar dte jättebra.
Kudde ska man ju ha särsklit när bebisar är små så de inte får platt huvud.När barnet börjar vända sig kan man ta bort kudden.
Våt dotter använde bebiskudde från Babyland, men har i alla fall fått "snett" huvud. När vi var på sjukhuset (för en helt annan anledning) rekomenderade de oss att lägga henne på en vuxenkudde, då en bebiskudde är för tunn och barnets huvud ligger igenom den. Hon ligger dock helt på en vixenkudde, som en madrass.
Jag har bara dubbelvikt en handduk och har i ett örngott till vår lilla tös på 3 veckor. Hon ligger på sidorna och rygg, men allra helst magen.
Har ikea kudde funkar fint. axlar och huvud på och växelvis sidor på huvudet
Kudden vi har från IKEA än kanske en halv cm tjock när den är nedtyngd vet att det finns andra sorter därifrån som är tjockare också,men den vi har kan väl knappast vara för tjock?!.