• momsi

Vad är glandin 25???

Ja, jag ser det i olika trådar å undrar vad det är??=)

• Svar på tråden Vad är glandin 25???
  • AnnaS1979

kopierar från www.azon.nu där jag köpte

Glandin 25? - en hjälp för kvinnan
    Vetenskapliga undersökningar har påvisat ett samband mellan låga halter av gammalinolensyra i blodet hos kvinnor och problem i samband med menstruationen. Premenstruellt syndrom (PMS) är ett tillstånd, som skrämmer både kvinnor och deras närmaste omgivning. Det har visat sig att kvinnor som lider av PMS har mycket låga GLA-halter i kroppen, men att ett dagligt tillskott med GLA kunnat höja halterna. Detta har dämpat de månatliga hormonsvängningarna, så att de inte längre utgör samma irritationsmoment.

Jag använder den för att jag hört att den kan öka chanserna till graviditet

• AnnaS1979

såg nu att jag inte riktigt svarade på frågan :)
    försöker igen..

Glandin 25? är ett koncentrerat kosttillskott med hög halt av den fleromättade fettsyran gammalinolensyra (GLA), en livsviktig fettsyra, som omvandlas till goda prostaglandiner med gynnsamt inflytande på bl.a. premenstruella spänningar, PMS.

• momsi

Ok! =D Tack!
    Så den ska öka chanserna till att bli gravid? Har det funkat för nån?

• AnnaS1979

Om du inte orkar läsa igenom den tråden så kan jag förklara lite smått varför jag använder den.

Har fått tipsat från kompisar att den kan förbättra chanserna till graviditet. Det den ska påverka är slemhinnan, tjock slemhinna = bra för ägget :)

Köpte mina på www.azon.nu för 229kr, sen shoppade jag lite annat så jag kom över 500kr och slapp då betala frakt! mycket uppskattat! :)

• fallingstar

Vilka bra svar! :)
    Äter du Glandin25 under äl oxå då slemhinnan gärna får vara tunn så spermierna lättare tar sig förbi? Gör du uppehåll då?

• muffin1

jag har skrivit i flera trådar, jag funderar på om man kan äta glandin 25 samtidigt som man äter pergotime.
    kan man äta glandin 25 under en graviditet eller är det bara innan.

jag skulle så gärna vilja prova glandin 25 men vet inte om jag törs eftersom jag äter pergotime med.

• GrönaDruvan
    fallingstar skrev 2008-06-09 16:13:43 följande:
    Vilka bra svar! :)Äter du Glandin25 under äl oxå då slemhinnan gärna får vara tunn så spermierna lättare tar sig förbi? Gör du uppehåll då?
    Jag fick svar här av någon på FL att av Glandin 25 blir slemmet i livmodern tjockare, inte slemmet i slidan! Två olika slem.. därför tror inte jag man behöver göra uppehåll iaf
  • muffin1

jag skickade ett mejl till bodystore och frågade om man kan äta glandin 25/borago under en graviditet och när man skulle äta det under cykeln.
    visar svaret jag fick av dom.

Hej.Man bör ej ta något av dem efter att man blivit konstaterat gravid då de kan bidra till ökad chans för missfall om man fortsätter.Angående din andra fråga är det bästa att börja en vecka innan cyklen startar och sedan fram till en vecka efter att den avslutats.

• tre

VAD RÄKNAS SOM CYKELNS START??

muffin1 skrev 2008-06-11 13:52:36 följande:
    jag skickade ett mejl till bodystore och frågade om man kan äta glandin 25/borago under en graviditet och när man skulle äta det under cykeln.visar svaret jag fick av dom.Hej.Man bör ej ta något av dem efter att man blivit konstaterat gravid då de kan bidra till ökad chans för missfall om man fortsätter.Angående din andra fråga är det bästa att börja en vecka innan cyklen startar och sedan fram till en vecka efter att den avslutats.
  • muffin1

enligt sjukvårdsrådgivningen så räknar dom menscykeln såhär:

Hur lång är menstruationscykeln?
    Det vanligaste är att en menscykel varar i omkring 28 dagar. Första blödningsdagen räknas som första dagen i menscykeln. Därefter omfattar cykeln tiden fram till nästa menstruations första dag

jag visste inte heller riktigt så jag var tvungen att leta rätt på nåt så jag fick veta hur det är.

• tre

Va bra att inte bara jag är korkad haha

muffin1 skrev 2008-06-11 18:19:07 följande:
    enligt sjukvårdsrådgivningen så räknar dom menscykeln såhär:Hur lång är menstruationscykeln?Det vanligaste är att en menscykel varar i omkring 28 dagar. Första blödningsdagen räknas som första dagen i menscykeln. Därefter omfattar cykeln tiden fram till nästa menstruations första dagjag visste inte heller riktigt så jag var tvungen att leta rätt på nåt så jag fick veta hur det är.
  • aaaa

Hittade denna tråd då jag eventuellt ska testa Glandin 25 denna månad.

Men vad är detta: "goda prostaglandiner med gynnsamt inflytande på bl.a. premenstruella spänningar, PMS."

Prostaglandin har väl använts (vet ej om det fortfarande görs) vid aborter? (Googla prostaglandin och abort så dyker det upp.) Låter inte förenligt med att vilja bli gravid och behålla en graviditet? Eller är "goda prostaglandiner" det man ska gå på...?

• aaaa

Ingen som vet något om inlägget jag skrev ovan?

Har i alla fall fått mitt glandin nu. Tänker chansa. :) Det står dock bara 1-2 tabletter dagligen så jag antar man kan ta det när som helst?

• GullpuckotMe
    muffin1 skrev 2008-06-09 16:26:09 följande:
    jag har skrivit i flera trådar, jag funderar på om man kan äta glandin 25 samtidigt som man äter pergotime.
    kan man äta glandin 25 under en graviditet eller är det bara innan.

jag skulle så gärna vilja prova glandin 25 men vet inte om jag törs eftersom jag äter pergotime med.
    Puffar dfenna fråga då jag med vill veta!
Svar på tråden Vad är glandin 25???