• TeZs

operera öronen?

Hade ingen aning om vart jag skulle lägga detta inlägg...

Jag har utåtstående öron, jag kan aldrig sätta upp håret, då jag har blivit retad för mina öron så fort jag gjort det som barn, o detta sitter i än. Jag är 22 år.
    Är det någon som vet vad en operation för att operera in öronen kostar? vet att det är gratis när man är barn, men mina föräldrar ville inte göra operation på mig då, vilket jag tycker är synd :(

jag skämms så för mina öron, även fast jag vet att det finns folk som har mer utstående öron än mig, o jag tycker det är förj*vligt att man ska behöva må dåligt o operera öronen för att passa in i sammhället, men tyvär så är det de jag vill.

Så någon som gjort operation som vuxen o vet vad det kostar??

• Svar på tråden operera öronen?
  • meic

Hejsan

jag har inte gjort det, men jag vet att på plastikhuset i linköping så kostar det 12900 kr för bägge öronen.

plastikhuset.se/

• TeZs

tack för svar! det var ju inte så farligt, jag trodde nästan det skulle vara mycket dyrare!
    Vill så gärna göra detta, men är samtidigt livrädd för sånt här med operationer!

• meic

den sortens ingrepp görs oftast i lokalbedövning! Så då känns det kanske inte lika skrämmande. Och du kan ju kolla med ditt landsting med, det kan ju vara så att du får det bekostat med. Men som du säger, det är ju inte så mycket pengar, inte när man lider över något så!

Lycka till!

TeZs skrev 2008-06-07 22:37:38 följande:
    tack för svar! det var ju inte så farligt, jag trodde nästan det skulle vara mycket dyrare!Vill så gärna göra detta, men är samtidigt livrädd för sånt här med operationer!
  • TeZs

ja precis, men läskigt endå :/ men har man klarat av att föda barn som gör så ont, så borde man klara en operation med bedövning, kanske kan tänka så hehe!
    jag har just mailat ett ställe här i örebro, så får hoppas att jag får svar :)

• Drakmamman 76

Kan vara helt galet ute nu, men om du går till din ordinarie läkare o beskriver hur du mår, så kan han skicka det på remiss. Mår man psykiskt dåligt av t ex öronen, så kan man bli beviljad en operation som landstinget betalar. Kan vara värt att kolla upp iaf =o)

• TeZs

ja absolut, det ska jag kolla upp! tack för tipset!

Svar på tråden operera öronen?