• vis69

Mascara om allergisk?

Jag tror att jag blivit allergisk mot min mascara! Använder Isadoras, har gjort i många år, men nu svider det som sjutton när jag använder den, och ögonen rinner som bara den. Finns det någon som har tips på en bra mascara som man kan använda om man är känslig?

• Svar på tråden Mascara om allergisk?
  • neoaliya

Min mamma använder en som man kan köpa hos optikern, det är den enda hon tål.

• MissWhiskey
    vis69 skrev 2008-06-07 22:20:21 följande:
    Jag tror att jag blivit allergisk mot min mascara! Använder Isadoras, har gjort i många år, men nu svider det som sjutton när jag använder den, och ögonen rinner som bara den. Finns det någon som har tips på en bra mascara som man kan använda om man är känslig?
    Isadora har ju en för känsliga.....kolla på lindex och så står det allergican eller nått på
  • Rainbowglow

Clinique ska vara bra om man är känslig, men det beror nog på hur känslig man är.

• vis69

Okej, jag får åka ner på Åhléns idag och kolla lite, "måste" ha en till imorgon...

• axelsmamma

Jag säljer oriflame´s mascara till många som har allergi mot kosmetika och den är jätte bra.

Testa!

• vis69

Jag har köpt Isadoras för känsliga ögon, och blir inte irriterad av den men tycker inte att fransarna blir så fina, tyvärr.

• Poloc

Märket Dr Hauschka har bra smink. Säljs i vissa hälsokostbutiker. Även en del hudterapeuter, som jobbar med "naturliga" produkter, använder och säljer Dr Hauschka.

• brokig

Är det en helt ny mascara du reagerar av? Jag brukar kunna få klåda om jag använt samma för länge. Annars tål jag de flesta nyöppnade jag testat, dock inte Diorshow.

Tycker både Lancome och Estee Lauder har bra mascaror som mina känsliga ögon tål. När jag är förkyld och pollenallergisk brukar jag försöka vila ögonen helt från mascara.

Svar på tråden Mascara om allergisk?