• minimou

Sempers magdroppar mot kolik?

Nyfiken på hur ni som testat Sempers magdroppar mot kolik tycker att det fungerat.
    Skriv gärna lite hur det var innan ni testade magdropparna. Hur länge ni gav. Och resultatet.

♥ (¯`°?.¸ ♥Cecilia 080121♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sempers magdroppar mot kolik?
  • Snorkis

Men sempers magdroppar hjälper INTE mot kolik, vem säger det?

Magdropparna hjälper till att balansera bakterierna i tarmarna!

Minifom däremot hjälper till att bryta ned luften i magen, som är orsaken till kolik!

Kolla med apoteket och BVC så får du se!

• minimou
    Snorkis skrev 2008-06-07 22:29:48 följande:
    Men sempers magdroppar hjälper INTE mot kolik, vem säger det?Magdropparna hjälper till att balansera bakterierna i tarmarna!Minifom däremot hjälper till att bryta ned luften i magen, som är orsaken till kolik!Kolla med apoteket och BVC så får du se!
    Vet att många testar mot kolik. Intressant att se om någon tycker det hjälpt.
  • minimou

Min flicka hjälpte det inte.

• Snorkis
    minimou skrev 2008-06-07 22:31:49 följande:
    Vet att många testar mot kolik. Intressant att se om någon tycker det hjälpt.
    Blir förvånad om det har hjälpt....
  • Snorkis
    minimou skrev 2008-06-07 22:32:45 följande:
    Min flicka hjälpte det inte.
    Inte så konstigt eftersom det är fel användningsområde
  • minimou

Är man desperat så är man...

• Tindra Lee

På min pojke så testade vi först minifom, det blev värre.. sen mjölkfri kost, det blev inge bättre.

Tillslut började vi med sempers droppar.. Nu är han en helt annan liten kille.
    Jag tror att det tog ca en vecka innan vi märkte skillnad.. Som natt och dag.

Nu skriker han nog bara för att han kom in i skrikandet för länge.
    Max en timme om dagen.

Från ca 6 timmar i sträck!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ♥ Linus 08-02-20 ♥ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • sammetrocker

Min sons kolik har blivit bättre av sempers magdroppar. Miniform gjorde det liiiite bättre, men sen vi kompletterade med sempers, så är det nästan borta.

• Tifastar

Jag har åxå hört att man kan testa dessa droppar... det var min bvc sköterska som sa det till mej för 1 vecka sen.

Har dock inte testet dem ännu men ska köpa dem imorgon. Har testat minifom och det hjälper iaf en del.

• mot

Snorkis: orsaken till kolik är inte vetenskapligt klarlagd än - den är oviss! Studier har dock visat att probiotika hjälper ungefär dubbelt så bra som receptbelagd medicin mot kolik. Alltså: inte fel användningsområde.

• Gammy

min son hade inte kolik, men ont i magen...låg på gränsen typ...provade minifom, men tyckte det var jobbigt att ge vid varje måltid då han ammade ibland varannan timme...

köpte sempers magdroppar och märke resultat ganska snabbt...slutade med dom när han var 4 mån...så i 2 mån hade jag dom. värt att prova tycker jag.

Svar på tråden Sempers magdroppar mot kolik?