• Charlita

misssfall varför??? :(

Jag har haft tre missfall totalt. jag vet inte vad jag gör fel. tränar jag för hårt eller äter jag för dåligt??? har fått höra att jag är dålig på att behålla barn i magen av killen... ??? jag fan menar han med det? han säger även att jag äter dåligt o så. kan det bero på hur man äter?

• Svar på tråden misssfall varför??? :(
  • miss maple

Hej beklagar verkligen dina mf. När det blir mf så är det nåt riktigt fel på embryot.
    Visst att man klandrar sig själv är inte så konstigt.
    Vilken dum kille att vräka ur sig nånting sådant. Lika smidig som ett kylskåp
    Kram till dig.

• Drakmamman 76

Svälter du dig? Det skulle kunna vara en orsak, men knappast trolig. Missfall beror på att något är fel (oftast iaf) o därför stöter kroppen ut det. Sen om detta hjälper dig vet jag inte. Hoppas du fått lite svar iaf =o)

• Charlita
    Svar på #1
    VAAAA lika smidigt som ett kyulskåp haha du e den enda förutom jag som jag har hört använda det uttrycket :D hahaha :)) va skojsigt!

Jo.. men visst. men kan det inte vara att jag tränar o äter dålit???
  • Charlita
    Svar på #2
    nej jag svälter mig inte jag hetsäter så fort jag vet att jag e gravid för jag e rädd att mista det.. men anars när jag inte e gravid så äter jag nog väldigt dåligt. ibland mkt ibland ingenting.
  • miss maple
    (ang kylskåpet)

Nej det är snarare bra att du tränar. När du varit gravid har du då ätit bra?
  • Charlita
    Svar på #5
    Ja det har jag... jag dansar jätte mkt varje dag flera timmar men jag drog ner på det till typ bara 2 timmar om dagen 4 ggr i veckan ist för 3 h 7 ggr i veckan... och jag åt bra. och vilade på söndagar....... jag stressade inte slutade skolan men vafan... misfall ju
  • timmy

hej, det där är rena dumheterna. det är inte ditt fel att du får missfall, inte så tidigt. jag frågade läkaren det vid alla mina tre missfall och en läkare sa att så tidiga mf kan man inte själv orsaka utan det är antingen ngt annat fel eller del på embryot.

Om man har 3 missfall efter varandra så kallas det upprepade missfall (eller habituell abort) och tyder på att ngt KAN vara fel (det kan också vara en olycklig slump) oavsett så har rätt till en så kallad missfallsutredning, kontakta ditt landsting så gör de utredningen. Du kan läsa mer i forumet om de olika proverna som tas i samband med detta, och de olika behandlingar som finns och som verkar förebyggande, t.ex. progesteron och blodförtunnande (trombyl, innohep osv).

det är INTE DITT FEL och du har rätt till en utredning! Men för din egen skull så hade jag sett till att börja äta ordentligt och kanske lugna mig med dansandet under graviditeten.

Svar på tråden misssfall varför??? :(