• Anonym

Någon som har fått allergiska reaktioner av att ha varit i solen och ätit antibiotika?

Jag fick antibiotika i fredags och ska undvika solen pga att det kan uppstå allergiska reaktioner. Är det någon som vet hur de ser ut och om någon här har fått det?
    Jag älskar solen och vill ju gärna ha färg på mig nu så länge som det är just fint väder.

• Svar på tråden Någon som har fått allergiska reaktioner av att ha varit i solen och ätit antibiotika?
  • Nidorina

Min kompis fick fruktansvärda utslag då hon åt Doxyferm och var i solen, hon ångrade sig verkligen.

• Anonym

Det är precis det läkemedlet som jag äter..hur såg de ut och hur gick de bort?

• Anonym

Låt bli solen....inget annat chansa inte!

• VulgusProfanum
    Anonym skrev 2008-06-08 08:51:42 följande:
    Det är precis det läkemedlet som jag äter..hur såg de ut och hur gick de bort?
    Åter du Doxyferm/Vibramycin så ska du inte utsätta dig för kraftig sol eller sola.
    Det kan uppstå brännskadeliknande sår som en reaktion av detta.
    Så var försiktig!
    Små hönor ska inte värpa stora ägg- då blir de slappa i röven!
  • Catha

Jag fick stora kliande områden över ben och armar. Så nu när jag äter penicillin håller jag mig borta från solen för de kliade VERKLIGEN

• Anonym

Jag får hålla mig i skuggan då för det borde ju inte vara någon fara utan det är väl mest om jag är direkt i solen?

Svar på tråden Någon som har fått allergiska reaktioner av att ha varit i solen och ätit antibiotika?