• Lajkie

Kalaspuffar

Okej, en lite udda fråga - När jag äter kalaspuffar så luktar mitt kiss kalaspuffar sen i flera dagar efteråt.
    Jag köpte kalaspuffar häromdagen och har inte ätit det på flera år, och vips så luktade det kalaspuffar när jag kissade igen.
    Någon mer eller någon som vet varför?

• Svar på tråden Kalaspuffar
  • norgesessan

Sockerchock??? Hehe....Mina barn har luktat gröt i blöjan när dom åt barngröt...

Emil 03 och Jonathan 05
  • goldcoast

*S*
    Du är inte ensam...

• Bohman

hehe, jag kan hålla med TS...
    det gör faktiskt det, speciellt om man ätit mycket kalaspuffar!!

• kidA

så är det för mig med. tror tom det är så för de flesta. är sockret som gör det. alldeles för mkt socker som kroppen inte kan ta upp.

• dio

haha det är samma här, kalaspuffskiss Vet dock inte vad fenomenet beror på

• norgesessan

Lite OT..när jag var liten sockrade jag kalaspuffarna Fast det var norska varianten, men dom var också dränkta i socker...Nu kan jag inte äta det mer

Emil 03 och Jonathan 05
  • musli
    kidA skrev 2008-06-08 09:37:21 följande:
    så är det för mig med. tror tom det är så för de flesta. är sockret som gör det. alldeles för mkt socker som kroppen inte kan ta upp.
    Precis. Det är överskottet av sockret som går ut den vägen. Bara genom att märka en sån sak förstår man ju hur "nyttigt" kalaspuffar är??? *blä*
  • Niinaaa

Men åh vad skönt att höra att det inte är bara jag som tänkt på det

Här hemma får ingen äta kalaspuffar eftersom jag mår illa bara jag tänker på kalaspuffsluktande kiss

*urk*

• Lajkie

Haha... Vad SKÖNT att jag inte är ensam! Usch, nej jag är ingen diggare av sockrade flingor överhuvudtaget men gick förbi fling-hyllan och kände att jag bara MÅSTE ha :) Är gravid v.20.
    Men nu känner jag mig mest illamående över att det är sockeröverskottet som luktar... usch.

• Beckah82
    kidA skrev 2008-06-08 09:37:21 följande:
    *rysa*
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

JAAA men det måste ju stämma för om man tar sockervadd och rullar i hop till en hård boll och äter så smakar den kalaspuff.... kalaspuffar ÄR ju socker...

läskigt mycket socker i så fall

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • kidA

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=194011&previousRenderType=8

"Sötast av våra tio testade produkter är Signums Honungspuffar, följt av Kelloggs Frosties, Quakers Kalaspuffar och Nes-quicks Chokladpuffar. "

Svar på tråden Kalaspuffar