• LilleSkutt

Sinova och echinagard?

Jag är så himla snuvig (och förkyld) kan man äta Sinova (naturläkemedel, tror jag...) mot nästäppan?

Undrar också om man kan ta echinagard, brukar göra det när jag är förkyld, men jag vet inte. Tycks ha hört om något förkylningsmedel som inte är bra för fostret...

IlleUtt...

• Svar på tråden Sinova och echinagard?
  • Coz

Sinova ska vara ok vad jag vet. Står på förpakningen att det är det om jag inte minns fel. Echinagard har jag ingen aning om! Krya på dig! Kram!

• Malin78

echinagard ska man undvika, sinova vet jag inte, men är det naturläkemedel så kanske du ska undvika det med, står det inget om det? På echinagard står det iaf. att man bör undvika det, naturläkemedel är ju inget som är testat..

/Malin-som oxå brukar lbi jätteförkyld och ta echinagard, men som får plåga sig igenom en förkylning ist.

Krya på dej förresten

• LilleSkutt

Hmmm... okej, det är vaäl bara att hosta och snora sig vidare då... Nån som har nåt tips mot förkylning?

• Hygea

Jag frågade läkare och de på apoteket, de rekommenderar att man inte tar nåt naturläkemedel alls för även om det står att det ska vara ok så vet de inte säkert.
    Gå istället som jag gjorde till läkaren och få Rinexin som ska öppna bihålorna etc. De funkar jätte bra. >Men

*kramar* /Micaela, v.15+5

Svar på tråden Sinova och echinagard?