• luckysun

Undvika fotbad under graviditet?

Jag behöver bada mina fötter i en balja med fotsalt från Apoteket.
    Men så har jag hört att man ska undvika alla sådana behandlingar inkl. massage under graviditet. Är det sant?
    har ni badat fotbad under er graviditet?

• Svar på tråden Undvika fotbad under graviditet?
  • Fru Indosaurie

nej det är absolut inte sant

Min förra graviditet badade jag massor med iskalla fotbad för att jag var så svälld.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • luckysun

Hur är det med fotsaltet? Är sälta bra för gravida fötter el. bör man undvika det??

• luull

Jag tog fotbad när jag var gravid fast jag tog vanligt salt.
    Det kanske är något ämne i apotekets fot salt som inte är bra.
    Jag har inte hört något om att man inte får göra fotbad.

• Fru Humla

jag gick på fotmassage och pedikyr (heter det så)när jag var gravid. var ju så skönt på slutet när man inte nådde ner och klippa naglarna själv...så på förlossningen låg jag där och njöt av mina fina tånaglar*not*

fotbada på, det finns dessutom massage för gravida du kan gå på om du känner för det...

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Linda1976
    luckysun skrev 2008-06-08 11:30:36 följande:
    Hur är det med fotsaltet? Är sälta bra för gravida fötter el. bör man undvika det??
    Snälla ts. Sluta.  Bada så mycket fotbad du vill..

RIktig bindvävsmassage /djupgående som du betalar 500:-/30 min - SÅNT ska du däremot undvika.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • tes 75

jag måste fråga: var hör du allt? varför skulle fotsalt, eller massage, vara farligt? massage är ju jättebra för värkande gravidryggar - lite meckigt bara att fixa en bra ställning, jag fick sitta vid massagebänkens huvudända sist & luta mig mot huvudstödet.

• spiritsinlove

TS
    Skriver detta i all välmening..
    Detta är en tråd av många du startat om oro inför vad man kan/inte kan göra...
    Tänk på att försöka må bra. Behöver du hjälp med dina nerver så finns det ju hjälp att skaffa..
    Inte bra med all oro under graviditet..

• Mickan85

Ne då TS bada så mycket du vill med vilket salt som hällst..

• Luloo

fotbad och fotmassage är ok, men man skall inte få massage när man är gravid, kommer dock inte i håg varför, men om personalen är specialutbildad kan dom få ge ryggmassage...

så ta du ett fotbad.. det är ju som om du inte får duscha heller i sådana fall

bebis i magen BF 11/6-08
  • Linda1976
    Luloo skrev 2008-06-08 20:12:19 följande:
    det är inte fel och oroa sig för saker, det är sådant som följer med graviditeten, och det är alltid bättre och fråga en gång för mycket än en gång för lite!
    Läs inlägg 14. Jag säger inte mer.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Undvika fotbad under graviditet?