• Saza

Eventuellt druckit vatten ur poolen, kräktes

Min dotter är 2,5 år och är hos sin farmor på landet i helgen.
    Pratade med dom imorse och fick då höra att hon hade mått lite dåligt igår. Hennes farmor hade tyckt att hon var lite varm och hon var hängig och lite gnällig. Men hon hade ätit mat som vanligt och somnat på kvällen.
    Sen hade hon vaknat efter nån timme och kräkts.

Hon hade sedan sovit hela natten och verkar må bra idag. Det verkar ju inte vara nån magsjuka eftersom hon åt som vanligt och bara kräktes en gång. Det enda dom kunde komma på (om man ska forska i anledningen) var att hon kan ha druckit vatten ur sin plastpool dom har.
    Det är en sån uppblåsbar plastpool som har stått i solen flera dagar där hon plaskar och leker.
    Om det nu är så att hon har druckit vatten ur den, är det nån fara?
    Om det vore farligt så borde hon ju visa fler symtom på det?

Tänkte mest på att vattnet legat några dagar i poolen i värmen och bildat bakterier.

Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Svar på tråden Eventuellt druckit vatten ur poolen, kräktes
  • LuMa

Hon kan inte ha spytt av värmen då och solen?

• Saza
    LuMa skrev 2008-06-08 11:50:51 följande:
    Hon kan inte ha spytt av värmen då och solen?

Jo absolut!

I "vanliga" fall så hade jag inte tänkt så mycket på det eftersom hon bara kräktes en gång och det är varmt och så.

Men eftersom det just fanns möjligheten att hon kan ha druckit ur poolen så började jag fundera kring det, om det kunde vara nån fara eller så...

• LuMa
    Saza skrev 2008-06-08 11:53:42 följande:
    Jo absolut!
    I "vanliga" fall så hade jag inte tänkt så mycket på det eftersom hon bara kräktes en gång och det är varmt och så.
    Men eftersom det just fanns möjligheten att hon kan ha druckit ur poolen så började jag fundera kring det, om det kunde vara nån fara eller så...
    Man tycker ju inte att det borde vara någon fara.
    Hon borde ju ha fått upp skiten om det nu var pga vattnet..
  • Saza

puffar

• ejja81

kan varit värmen kanske,,,man blir ju inte sjuk av å dricka lite gammalt vatten,,,å antar att hon inte drack så mycket heller

• CCA

Tänkte oxå föresl att det var värmen i sig som gjorde att hon mådde dåligt. Nu är jag absolut ingen expert men om hon bara spydde 1gång så betvivlar jag att det skulle ha ngt med vatten att göra. Ja menar blir man t.ex matförgiftad så brukar det ju köra rätt rejält flera timmar eller?????

Svar på tråden Eventuellt druckit vatten ur poolen, kräktes