• TezzW

UL bild från SIDAN var det tre streck, är det en pojke då???

Gjorde ett Ultraljud i v 14 pga pga fall från cykel.
    När vi fick bild från ultraljudet såg det ut som 3 streck från SIDAN och jag tyckte det såg ut som en snopp??
    Vid RUL v 19 såg vi ingenting och frågade inget heller
    ALLA säger att det ser ut som en killmage.

Vad tror ni? Kan man se så tidigt, hur ser flicka pojke ut från sidan, går det att se så tidigt eller kan det ha vart navelsträngen så långt ner??
    Vad har ni för erfaenheter. Har tyvärr ingen bild...

• Svar på tråden UL bild från SIDAN var det tre streck, är det en pojke då???
  • siamusen

2 streck har alla mina pojkar haft. Har en snopp-bild fran v. 15+1 i mitt galleri om du vill jâmföra.

• Nowilielle

Jag gjorde UL i v.18 och då kollade vi även könet och min BM sa att det var en flicka, hon hade 3 vita streck..

• Annahpo

jag har haft 3 vita streck,,, BM sa att en tjej ser ut som en liten hamburgare=) så enligt min erfarenhet som prinsessmamma så är 3 streck en tjej. Kan du inte lägga ut en bild kan jag jämföra?

• TezzW

Hej Annahpo

Tack för ditt svar.

Var det från sidan du såg tre streck?, Jag har ingen bild underifrån utan från SIDAN,
    Har tyvärr ingen scanner så det blir svårt att få in den i datorn.

Mvh Tezzw

• familjelycka83

under dotterns ul i vecka 28 så såg jag tre vita streck. såg detta tydligt men vet inte hur hon låg. vi ville inte veta könet innan så därför frågade vi inte. men nu så här efteråt så antar jag att det va könet jag såg eftersom det blev en flicka. Glad

• Drömmerdrömmar
    TezzW skrev 2008-06-10 08:33:54 följande:
    Hej AnnahpoTack för ditt svar.Var det från sidan du såg tre streck?, Jag har ingen bild underifrån utan från SIDAN, Har tyvärr ingen scanner så det blir svårt att få in den i datorn.Mvh Tezzw
    Man kan ju inte se könet från sidan?
  • Skogshallon

När vi var på köns-ul visade det sig tre streck och det var en tjej.
    Vet många som haft "pojkmagar" men ut har det kommit tjejer.

• TezzW

Är det helt omöjligt att se könet från sidan som drömmerdrömmar säger?

Det är ju ändå skelett som syns på UL bilden. Det borde ju synas från sidan och
    då såg det ut som en snopp och två streck till alltså 3 streck sammanlagt???

• Sugkopp

navelsträngen ser väl ut som 3 streck på ul?

• Mrs Anna

Hmmm. Jag såg också nåt som liknade 3 ganska tjocka streck på rutin UL när de mätte lårbenet.

Senare var vi på 4D UL och kollade då även kön och det är en kille

• Danilo

Jag gjorde UL i V20 och man sag tydligt pungliknande grej ch sen ut fran den kom en liten kort snopp... Barnmorskan sa att man sag tydligt

• Drömmerdrömmar
    TezzW skrev 2008-06-10 19:01:02 följande:
    Är det helt omöjligt att se könet från sidan som drömmerdrömmar säger? Det är ju ändå skelett som syns på UL bilden. Det borde ju synas från sidan och då såg det ut som en snopp och två streck till alltså 3 streck sammanlagt???

Omöjligt och omöjligt, beror väl på om det är en pojke och snoppen syns uppåt...

annars är ju benen i vägen det var det jag menade.

när dem kollar könet kollar dem alltid underifrån eller framifrån.

jag väntar en flcika och det var 3 streck.. ¨

har du ingen ul bild på könet så kan vi ju kolla?

• Drömmerdrömmar

Oj såg nu att du skrivit att du inte hade någon bild. v 14 är för tidigt för att se något "säkert"... lätt att ta fel då flickans blygdläppar är svullna och ser ut som en pung i princip.

det med kill o flickmage är bara skrock, så tro inte på dem :) jag har en riktigt typisk pojkmage men väntar en flicka :)

• Prettyblueeyes

Vi fick se tre tydliga vita streck och vi väntar en tjej :) Läkaren och BM sa att dom inte såg varken pung eller snopp. Ska på rutin UL imorgon så då får vi se om det fortfarande är en tjej ;)

• v i r r a

Ursäkta om jag stör ordningen i tråden men vad 17 är det för streck ni snackar om?

• ett femte kanske

hej. Har du nån bild på ditt ul ? Jag har en bild i mitt galleri från v 15. Men jag har ingen aning om vad jag väntar, men nyfiken som tusan är jag =)

• Mary P78

Var ser man strecken? Hur ser de ut?

• ett femte kanske

Jag tycker mig se tre streck på min ul bild me,,,, men vet inte vad det betyder.

Svar på tråden UL bild från SIDAN var det tre streck, är det en pojke då???