Bada Jacuzzi
Att bada i en bubbelpool är väll inte farligt för bebis i magen?
Skall gifta mig om 2 veckor (är då i vecka 36) och jag och min älskling skall då
övernatta på hotell med jacuzzi på rummet. Vill ju gärna kunna bada då ;).
Att bada i en bubbelpool är väll inte farligt för bebis i magen?
Skall gifta mig om 2 veckor (är då i vecka 36) och jag och min älskling skall då
övernatta på hotell med jacuzzi på rummet. Vill ju gärna kunna bada då ;).
Har svårt att tänka mig att bada skulle va farligt för en bebis... nåt speciellt du tänker på som skulle va skadligt?
Nej jag vet ju inte,därför jag frågar.;)
Bada på du, för jag antar att det är jacuzzin på hotellrummet du menar, går bra att bada så länge slemproppen el vattnet inte gått. Så har står det på niomander.se
Kan man bada bubbelpool när man är gravid?
Det finns många bakterier och spår av svamp i bubbelpooler och din motståndskraft mot dem är nedsatt när du är gravid eftersom syrabalansen i din slida ändras under graviditeten på grund av hormonerna. Det är därför lätt att dra på sig en infektion i slidan. Men det är inte direkt farligt för fostret om du badar i bubbelpool.
Det anses riskfritt att bada hemma i badkar. Dock ska du inte bada om slemproppen, alternativt vattnet, har gått eller om din barnmorska har avrått dig.
Har läst och hört att det är stort No-No!
Jag var på ett spa för ett tag sen och fick inte tag i min bm innan. Jag badade jacuzzi, men det var inte alls skönt och avslappnade. Sammandragningar och en bebis som inte vill ligga still blev reslutatet. Frågade bm i efterhand och hon sa att det var bra att jag lyssnade på kroppen och gick upp för det kan sätta igång saker om man har otur. Kanske ska nöja dig med att bara bada vanligt, speciellt eftersom du är i vecka 36 då... vore ju trist att spendera bröllopsnatten bb.
Lycka till med allt!