• Misery

stopp i avloppet...

...i badrummet i duschen....blir ju översvämning varje gång man duschar....har spolat rent men d hjälper inte...o till råga på allt så har man en svåger som är rörmokare...men har inte sina grejer med sig hem......ja ja nu har jag skrivit av mig....

• Svar på tråden stopp i avloppet...
  • Vifsla

hett vatten, kaustiksoda, en diskborste och ett par handskar är vad som behövs.

Lyft av locket till brunnen i duschen, spola med hett vatten och häll i en skvätt kaustiksoda. Låt det verka en stund. Akta ögonen!! och huden med för den delen, det är frätande.
    Ta diskborsten och skrubba runt i golvbrunnen och spola sen med mer hett vatten.
    Borde bli rent!

Nu kommer miljökämparna att halshugga mej

• Splach
    Vifsla skrev 2008-06-08 15:54:55 följande:
    hett vatten, kaustiksoda, en diskborste och ett par handskar är vad som behövs.Lyft av locket till brunnen i duschen, spola med hett vatten och häll i en skvätt kaustiksoda. Låt det verka en stund. Akta ögonen!! och huden med för den delen, det är frätande.Ta diskborsten och skrubba runt i golvbrunnen och spola sen med mer hett vatten. Borde bli rent!Nu kommer miljökämparna att halshugga mej
    fast kautstiksoda är inte alltid lösningen, hjälper inte det så lägger det sej som cement och gör ytterliggare stopp och rörmockarn lär komma dit och ha i starkare grejer..
  • Vifsla

Splach: Det är ju ett tips i alla fall. Man får inte ha i för mycket för då kan det bli cement av det.

• Misery

jag får inte använda mig av sånt där för min svåger rörmokaren eftersom d e frätande...det var d första hansa till mig....dessutom så har jag tre katter som ofta rotar runt i golvbrunnen....

• Dakota

Inte för att jag vet om det verkligen fungerar men kaffesump ska oxå fungera som propplösare.

• Vifsla

Misery: Då vill det till att du städar ur golvbrunnen ganska ofta. Diskborste och hett vatten, skrubba skrubba skrubba!
    Din svåger kanske kan komma och fixa stoppet åt dej.

Svar på tråden stopp i avloppet...