• Anonym

Gravid i vecka 6 och sjukt trött!

Är gravid i vecka 6 och känner mig riktigt, riktigt trött. Är som att gå runt i en dimma. Har dessutom en liten ettåring hemma som vill underhållas.
    Har tydligen glömt sen senaste graviditeten, men är det "normalt" att vara så här trött? Skulle kunna gå och lägga för natten mig nu utan problem...

• Svar på tråden Gravid i vecka 6 och sjukt trött!
  • fruis

Det är väldigt normalt. Tyvärr är det ju så det ser ut, att man är dödligt trött de första veckorna och kan sova dygnet runt om man bara fick.

• Anonym

Japp, precis så är det. Jag är i v 14 och först nu börjar jag vakna ur dimman

• KTO

Jag var oxå otroligt trött dom första veckorna. Lade mig för natten med min då 1-åriga son vid en 18.30-19. Är fortfarande trött (är i v35+4), men nu är det ju iofs gräsligt varmt ute (bor i Dalarna). Sen så har du ju en 1-åring hemma som vill bli underhållen, så då kan man ju inte bli annat än trött

• VISAMÅ

I början på båda mina gravideter har jag kunnat sova dygnet runt utan problem, vilket naturligtvis inte gick. Man skulle fortfarande gå till jobbet och andra gången har man som sagt ett barn att ta hand om också. Jag upplevde det så att jag var tröttare vid den andra gravideten, kan ju beropå att man har ett barn som tar energi från en, vilket man inte hade vid första gravideten.

Är hemma med en ´03 och en ´07
  • Anonym (Zzzzzzzz)

Här är en till som är sjukt trött.. Väntar 3:e barnet nu. Har två barn sedan tidigare, men detta är första med denna mannen. Vad säger era män förästen när ni är så trötta? Jag och min karl är särbos än så länge och han sover bara här varannan vecka. Denna vecka har han inte varit här, och jag har somnat vid 21 (senast!)varje kväll. Men han ser fram emot nästa vecka när han ska sova här. Problemet är att just nu är jag så trött så jag orkar inte ens tänka på sex... Vilket jag vet att han vill ha varje kväll.. Han kommer inte att bli glad eller förstå om jag lägger mig så tidigt..Det känns som att sex går före alla andra behov för honom..

• bebbe2008
    Svar på #5
    Nu är jag lite ot men orkar du inte ha sex så får han helt enkelt acceptera det. Du har hans barn i magen och då tycker jag att han ska kocentrera sig på att ta hand om dig sitället. Be honom ta saken i egna händer
  • Anonym

Tack för alla svar! Skönt att läsa att man inte är ensam om att ha försvunnit in i trötthetsdimman.
    Lägger mig 21 varje kväll som det är nu, på helgerna orkar jag oftast va uppe ända till 22. Sen har man ju en pigg bebis som tar morgon några timmar innan jag själv blir människa så det kanske inte är så konstigt att man ständigt är trött. Skönt att läsa att det brukar bli bättre.
    Konstigt att jag inte minns hur det var när jag var gravid förra gången, jobbade ifs 100% då och hade väl inte direkt tid till att känna efter på samma sätt.

Anonym (Zzzzzzzz) skrev 2008-06-08 17:34:08 följande:
    Här är en till som är sjukt trött.. Väntar 3:e barnet nu. Har två barn sedan tidigare, men detta är första med denna mannen. Vad säger era män förästen när ni är så trötta? Jag och min karl är särbos än så länge och han sover bara här varannan vecka. Denna vecka har han inte varit här, och jag har somnat vid 21 (senast!)varje kväll. Men han ser fram emot nästa vecka när han ska sova här. Problemet är att just nu är jag så trött så jag orkar inte ens tänka på sex... Vilket jag vet att han vill ha varje kväll.. Han kommer inte att bli glad eller förstå om jag lägger mig så tidigt..Det känns som att sex går före alla andra behov för honom..
    Min gubbe säger väl inte så mycket om min trötthet. Han har ju själv ett jobb då han börjar väldigt tidigt på morgonen så han går ju också och lägger sig tidigt (skönt det!). Han förstår väl att detta har med graviditeten att göra.
    Har du pratat med din man om att du är såpass trött du är på grund av graviditeten?
Svar på tråden Gravid i vecka 6 och sjukt trött!