• Babybalo

Orolig! Min bebis sticker ut tungan hela tiden!

Jag har en son som blir fyra veckor i morgon. Han har sedan han föddes grejat väldigt mycket med sin tunga. Han sticker ut den, ibland lite , ibland långt. När han bajsar eller sträcker på sig sticker han ut den extra mycket. Ibland kan den bara skymtas lite grann mellan läpparna.Ibland kan den också synas mellan läpparna när han sover.
    Är nu vääääldigt orolig att detta betyder att något är fel. Detta är mitt tredje barn och ingen av de andra har gjort så här...
    På BVC tyckte de inte att det var något anmärkningsvärt utan sa bara att alla barn är olika.
    Han är för övrigt normal tror jag. Följer otroligt bra med blicken och log redan innan tre veckor.

Är det någon annan som har en "tungutsräckarbebis"?

Kan inte sluta oroa mig för att något är fel...

• Svar på tråden Orolig! Min bebis sticker ut tungan hela tiden!
  • Teskedsmamman

2 av mina har varit väldigt "tungiga" idag är de snart 3 år och den andre är drygt 10 mån, inget fel på någon av dem...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Suzisuze

Hej! Grattis till bebben! Lovar dig, du har en underbar liten knatte som är helt frisk! Alla barna som e i den åldern gör massa roliga, konstiga miner. De får små ryckningar i armar, de sträcker ut tungan, skelar och pruttar . Härliga barn
    Så var inte orolig! Du har berikat jorden med ett praktexemplar av prima bebbe , njut!

• cameron

Jag har också en fyra veckors bebis som är en tungutsträckare. Min 2-åring var likadan som bebis och hon är helt normal så jag är inte orolig utan tycker bara att det är charmigtFlört Oroa dig inteGlad

Nu är Olivias lillasyster här! Välkommen Tindra
  • t h o w e

Min lilla kille är snart 7 veckor och han är precis likadan.
    Ofta sträcker han ut tungan väldigt mycket och ofta då han har ätit och kanske har en liten kräk på väg upp.. Eller det ÄR så. Iallafall med vår lilla kille. Om han grejar väldigt mycket och ofta så kommer det oftast en liten kräk efter en liten stund..

Det var någon som sa att det var lite sura uppstötningar också..

21/4-08 ändrades mitt liv till det bättre!
  • Nyckelpigan80

Min bebis gör oxå så. Han är 5 månader nu. Har lite bilder på tungföringen faktiskt , kolla galleriet under "Edvin".

*Pigan med två vackra småprinsar, en 06:a & en 07:a!*
  • Maggis

Min lillkille har varit tunggymnast sedan födseln. Inget konstigt med honom alls.

//Maggis
  • wavve83

Lilla Amanda som är sju månader snart sträcker OFTA ut tungan, vi har aldrig tänkt på det som att det skulle vara nåt konstigt

• saris

Vår 4 mån håller på med tungan jämt, men jag håller med dig, jag undrade från början om han var skadad eller nåt....men det är nog fullt normalt.

• kvinna 86

min dotter håller jämt på att sträcka ut tungan, hon är lite mer än 2 månader. har aldrig ens funderat på om det är onormalt

• Babybalo

Åh, vad skulle jag göra utan familjeliv?!

Tack så jättemycket för alla era svar! Ni kan inte ana hur mycket det lugnar det här oroliga mammahjärtat! Tack!

Svar på tråden Orolig! Min bebis sticker ut tungan hela tiden!