• Shabbi

Känner hjärtslag på magen e det normalt???

Jag e i vecka 20 och har kännt länge hjärtslag på magen men det e mitt... E det normalt??
    Hur känns det när bebisen sparkar???
    Det e svårt att tyda eftersom hjärtslaget e så stark.

• Svar på tråden Känner hjärtslag på magen e det normalt???
  • Dissan

Vet ej om det är normalt, men jag kan ibland se min mans hjärta slå

• xenaa

jag tror inte man kan känna hjärslagen sådär. det är antingen ditt hjärtslag eller att barnet hickar. då kan det kännas lite rytmiskt.
    sparkarna var som buffar i början sen kände man en fot här o där

♥LEO♥
  • listo
    Shabbi skrev 2008-06-08 19:34:47 följande:
    Jag e i vecka 20 och har kännt länge hjärtslag på magen men det e mitt... E det normalt??Hur känns det när bebisen sparkar??? Det e svårt att tyda eftersom hjärtslaget e så stark.
    Det är med största sannolikhet din egen puls du känner.
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Wren

så länge det är dina egna hjärtslag så är det helt normalt!

livmodern ligger och trycker på stora kroppspulsådern och för vidare pulsationerna till ytan vilket känns rätt läskigt.

jag personligen tycker det är lättare att känna bebis om jag ligger på sidan, för då kommer inte pulsationerna och stör på samma sätt. nu har jag i och för sig kännt bebis väldigt tidigt (är i v 18) och det är inte så många som känner innan v 22 med första.

för mig känns det lite som tarmbubbel, fast på fel ställen och ibland kommer det en riktig (liten) spark som absolut inte kan misstas för något annat. det finns helt enkelt inget annat där som kan röra på sig förutom just bebis. svårt att förklara och sätta ord på egentligen.

• listo

Gah, jag tappade halva inlägget.
    Det är helt normalt, det går en pulsåder (eller kanske flera, jag vet inte) i magen.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Klotlisa

När min bebis hickade i magen så var det så frekvent att det var svårt att tro att det var hicka, men det var det! Kan vara din bebis som hickar alltså! =) Men i och för sig inte troligt om det är konstant dygnet runt...

• Wren

enkelt att kolla vad det är. ta pulsen på magen och på halsen/handleden. är de samma antal slag/minut så är det stora kroppspulsådern som spökar =)

• Teskedsmamman

Jag är inte gravid och ser min puls på magen....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Mrs Anna

Jag hade precis samma "problem". När jag låg och försökte känna bebisen i början så kände jag bara min egen puls på magen. Det är nog ingen fara.

Tycker sparkarna kändes lite som om en bubbla bildats i magen och sedan pricker. Lite svårt att förklara. Kände mina runt v 19 för första gången. Nu är jag i v32 så då det är lite lättare

Svar på tråden Känner hjärtslag på magen e det normalt???