• malinelliot

Välling eller gröt som sista målet?

Ger ni gröt eller välling som sista målet på kvällen? Nån som har erfarenhet om något är mera mättande än de andra?

• Svar på tråden Välling eller gröt som sista målet?
  • Mickis74

Våra har ätit välling i samband med sänggåendet....o det har dom sovit gott på hela nätterna.

• The past is now
    malinelliot skrev 2008-06-08 20:53:05 följande:
    Ger ni gröt eller välling som sista målet på kvällen? Nån som har erfarenhet om något är mera mättande än de andra?
    Jag ger gröt, välling ratar han. Men jag tror inte att det är någon skillnad mättnadsmässigt.
  • snillis

ger välling - hon somnar direkt efter att hon ätit upp.
    Sover sedan hela natten med några nappinstoppanden.
    Hon är 8 månader.

• dockteater

MIn son har bara ätit gröt, men för barn under ett år är det väl ungefär samma innehåll som i vällingen (mjölkersättning)? Bara det att man inte blandar ut den lika mycket med vatten? Jag har ändå blandat i mer vätska än det står så gröten har varit väldigt lös.

• Cassanna

Vi gav välling o hon har sovit gott på det sen dess (ca 6 månader) och gör än idag.

• malinelliot

Tack, verkar inte vara så stor skillnad då. Hörde att gröt skulle vara mera mättande..

• Gnutt

Ni som ger gröt som sista mål, hur nära läggning ger ni den?

• filippas

Min dotter är ett matvrak och har vaknat massor på nätterna!
    Nu har jag börjat ge henne gröt vid halv åtta tiden, sen läggdags och sen när jag går och läggermig så trycker jag i henne en flaska välling (ca mellan tio & elva).....sen sover vi gott hela natten

• Nasse7

Vi brukar oftast ge gröt vid 7-tiden och om sonen inte är för trött så får han lägga sig vid 8. Så en timme innan sänggående får han gröt.
    Han sover numera hela nätter med några nappinstoppande. Han är snart 10 mån.

• malinelliot

Nån som vet om man kan jämföra mängden välling/gröt?
    Om man ger ca: 230ml välling nu och vill ge gröt istället, hur mkt gröt ska jag ge?

• Älskade Ängel

Våran son äter gröt på kvällen runt middagstid och sedan välling som nattningsmål

~* Stolt mamma till Sebastian född 071202 *~
Svar på tråden Välling eller gröt som sista målet?