Byte av efternamn
Har gift mig och undrar hur lång tid efternamnsbytet tar att gå igenom och vilka ställen som det funkar med per automatik?
Har gift mig och undrar hur lång tid efternamnsbytet tar att gå igenom och vilka ställen som det funkar med per automatik?
Du kan börja använda ditt nya efternamn direkt
De registreras så fort prästen eller vem det nu än är som förättat vigeseln, skickat in det till Skatteverket. Ditt nya efternamn registreras automatiskt till alla myndigheter!
Konto på typ HM, Bredbandsbolaget eller vad man nu kan tänkas ha, får man dock ändra själv.
Grattis till giftemålet!
Står på vägverkets hemsida att de skickar papper för nytt körkort automatiskt. Stämmer det?
Måste jag ha det nya körkortet när jag skaffar pass? Kan jag fixa passet innan jag får körkortet? Skall ringa imorgon, men någon kanske vet.
Tackar för svaret. Hur lång tid tar det innan mn får papperna från vv? Gifte mig dn 30 maj.
Jag har inte gjort något själv sen jag bytte efternamn. Körkortspapper kom hem automatiskt likaså bankkort och div olika kort från butiker. Det mesta sker automatiskt. De kort som inte ändras får man ringa/beställa själv tex patientkort.