Kissa blod vid urinvägsinfektion..
Är det vanligt?? Alltså inte några bloddroppar utan nästan rent blod???
Är det vanligt?? Alltså inte några bloddroppar utan nästan rent blod???
åååååååååååååååååå precis så hade jag det nyligen! japppp det är urinvägsinfektion! åk till läkaren! inget farligt men det gör ont och är skrämmande!
Och så finns det ju de som får samtliga UVI symptom ibland, utan att det för den sakens skull är UVI. Stoppa inte i dig antibiotika förrän de har gjort en odling och konstaterat att det faktiskt är UVI.
Min svägerska kan inte resa sig från toaletten när hon har uvi. det rinner blod ur henne. Maken får åka å hämta ut medicin å sen kan hon resa sig igen efter ett dygn ungefär.. inte kul!
jag har inte blött så mycket när jag haft..
Hoppas du blir bättre snart!!
Jag har bara haft uvi en gång och då kissade jag blod. Jag blev så fruktansvärt sjuk så jag höll på att dö. Jag skulle bums gå till läkaren.
Om man kissar blod och har UVI så har man nog haft det ett tag utan att märka det. Och UVI kan visst vara farligt om man går med det för länge för det kan leda till njurbäckensinflammation. Läs mer på vårdguiden: http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3071
Jag kissade rent blod och det gjorde djävulskt ont! Uppsök läkaren på en gång. Det värsta är att det är bäst om du inte har kissat på ca 2 timmar men det är jobbigt och gör ont att hålla sig. Detta för att du måste lämna kissprov hos läkaren för att kunna se om det finns bakterier. Tabletterna hjälper inom ett dyng och du får säkert en på en gång hos läkaren nu på kvällen. Kuren är på tre dagar.
Är det vanligt att man blöder nån dag efter att man påbörjat penc.kuren??
Ja
kan även vaar sten i urinvägaran som gör at du kissar blod.
jag har haft urinvägs infektion ett par gånger, men kissade bara blod ena gången, det kan vara så att man haft den ett tag utan att veta om det och att den nått njurarna, men det behöver inte vara så, för mig var det inte så utan jag hade fått små sår i urinröret eller nått sånt, det var inget farligt sa läkaren och jag fick äta penicilin en vecka sen var det bra, vart dock lite sjuk men bara första dagen när jag märkte det, mådde inte bra då, men jag blir oerört orolig när det händer nått konstigt så. Åk till läkaren bums om du inte redan gjort det! oavsett hur det är måste du ha penicilin om du nu har uvi.