• Svart ros

Icke djurtestat tvättmedel, finns det?

Skulle vilja ha tips på tvättmedel och rengöringsprodukter som inte är testat på djur, om det nu finns???
    Hittade en sida på ett veganforum, tvattex.se, men det står inget om att det inte är testat på djur och dessutom var det väldigt dyrt samt att man endast kan beställa det via internet. Finns det någon som vet lite mer??

• Svar på tråden Icke djurtestat tvättmedel, finns det?
  • Bevabus

Oj visste inte ens att sånt testades på djur? :O hur testar dom det? :S

ledsen om det blev OT..

• ThisBabyHasATemper

Jag vet inte vart du bor och så, men det brukar finnas lite specialaffärer här och där som har en massa ekologiska och djuretiska grejer så ett tips kan vara att kolla in ett dånt ställe. Vi har en liten specialaffär som säljer allt möjligt som är ekologiskt och icke djurtestat. Lite dyrare, men det är det värt!

• Svart ros

Intressant faktsikt, kanske man borde testa! Nackdelen dock att man måste beställa hem det...Hade varit så mycket enklare om det bara funnits i vanlig matbutik..Men tack för infon iaf, låter helt klart intressant.

Michisen skrev 2008-06-08 23:19:27 följande:
    Testa tvättnötter annars?www.tvaleriet.se/sidor/notter.htm
  • Svart ros

Jodå, säg något som inte testas på djur...

Vet att man tvingar i djur att dricka det samt tvingar in det i ögonen på dem bl.a. Usch, vill inte tänka på allt vad de gör *ryser*

Bevabus skrev 2008-06-08 23:20:38 följande:
    Oj visste inte ens att sånt testades på djur? :O hur testar dom det? :Sledsen om det blev OT..
  • Michisen

Jag har hittat dem på ett muséum här i stan med, Stadsmuséet faktiskt - vet inte varför de hade dem, men då var de svindyra i jämförelse med den sidan jag länkade till. Hittade dem också i en rättvisebutik på stan, men återigen, mycket dyrare än att beställa på nätet.

Jag har dock inte testat dem än, men jag ska nog ta och göra det, tycker att det låter bra, så varför inte prova och se ifall de funkar, liksom? :)

• Bevabus

Åh fy fan!! Detta är skälet till varför jag är vegetarian och för djurens rätt! Jisses, vad ska dom ha det i munnen och ögonen för när man bara ska ha det till kläder...nej fy fan...

ledsen TS, OT,

Vicke85 skrev 2008-06-08 23:35:57 följande:
    Jodå, säg något som inte testas på djur...Vet att man tvingar i djur att dricka det samt tvingar in det i ögonen på dem bl.a. Usch, vill inte tänka på allt vad de gör *ryser*
Svar på tråden Icke djurtestat tvättmedel, finns det?