• Anonym (pricken)

erfarenheter av acne & graviditet??

Har haft acne sedan jag var 12, är 27 idag. Ätit diverse tabl. och smörjt mig m. massor av krämer. Ändå har jag en del finnar kvar. Ni som varit i min sits och blivit gravida, vad har hänt med acnen?? Värre/bättre?? Oroar mig endel för detta eftersom jag mått så dåligt över mina finnar i alla år...

• Svar på tråden erfarenheter av acne & graviditet??
  • Anonym

jag har fått värre med pormaskar / finnar när jag varit gravid..:/ är ju alla hormoner som gör det värre...

• Anonym

Suck, undrar detsamma. Jag fick vuxenacne i 20-årsåldern och har hållt det under kontroll mha p-piller. Slutade med piller i mars och är gravid sedan maj. Det kommer nya småplitor varje dag, ffa i urringen. Jag blir helt förtvivlad, det grusar glädje över bebisen. Finns det inget man kan ta mot acne som gravid?

• stenkul

Det finns bra hudvård som säkerlligen kan hjälpa. Sedan kan man få mycket plitor eftersom hormonbalansen rubbas när man blir gravid, dessa brukar försvinna efter förlossningen ( vet att det känns som en evighet dit). Ett tips är att prova Mary Kays produkter.

• Anonym

Kan verkligen inte rekommendera Mary Kay till någon med acne. Jag gillar deras produkter men deras hudvårdsprogram rår inte på vuxenacne. Möjligtvis funkar de på små gravplitor som dyker upp på tjejer med i övrigt frisk hud.

• Minna07

Anonym skrev 2008-06-09 00:01:18 följande:

Kan verkligen inte rekommendera Mary Kay till någon med acne. Jag gillar deras produkter men deras hudvårdsprogram rår inte på vuxenacne. Möjligtvis funkar de på små gravplitor som dyker upp på tjejer med i övrigt frisk hud.
    Detta stämmer inte. Många med vuxenakne lyckas få bort stora delar eller hela sin akne tack vare produkter från Mary Kay. Har ven hört om Mar Kay-kunder som sjlva blivit rekomenderade produkterna av hudläkare och som blivit hjälpta!

Kan absolut rekomendera dig TS, att ta kontakt med en hudvårdskonsult från Mary Kay i närheten av där du bor för att få veta mer. Gå in på www.marykay.se och kolla under "finn en konsult".
  • Indianica

Har gått upp och ned. De första tre månaderna har i regel varit ett rent helvete, massa finnar Men sedan har jag haft i stort stet problemnfri hy ända tills jag slutat amma (har turligt nog ammat i ett par år ) Därefter kom finnarna oturligt nog tillbaka med råge och jag fick medicin av doktorn, nu allt bra.

• Anonym (pricken)

Tack för alla svar... Åååååå jag drar mig nästan för att försöka bli gravid bara för detta. Många tycker säkert jag är tramsig, men min hy är en så stor grej för mig... är verkligen inte fåfäng annars, och så som jag har det nu med en del småfinnar bryr jag mig faktiskt inte om. Men att det antagligen kommer bli värre igen under en graviditet känns superjobbigt. Konstigt det där med hormoner... Skönt å höra Indianaice att d kan bli bättre under en perios i alla fall =)

• Anonym (pricken)

period menar jag såklart =)

• Anonym (22)

Hej! Har lidit/lider av vuxen acne jag med... Är halvvägs gravid nu och har inte upplevt att det är varken bättre eller sämre. Det är nog mer snarare bättre i perioder. I och med graviditeten började jag äta järn och folsyretabletter och dem har gjort under för hyn! Sen använder jag även tv-shops "Proactive" serie som faktiskt verkligen funkar om man följer anvisningarna till punkt och pricka! Är väldigt skeptisk till tv-shop proukter och detta är det enda jag någonsin vågat beställa därifrån.

Men det funkar som sagt! Kan ju vara värt att prova när ingenting annat funkar.. ?

Hur som helst så är hyn i ansiktet en ganska stor grej för mig med... Men att få barn är större.. Och på något vis kan jag nästan slappna av mer nu för det känns som att folk automatiskt tänker att acnen beror på graviditeten :P Man kan bli ursäktad för mycket när man är gravid! ;)

Lycka till!

• Anonym
    Minna07 skrev 2008-06-09 00:38:43 följande:
    Anonym skrev 2008-06-09 00:01:18 följande:
    Detta stämmer inte. Många med vuxenakne lyckas få bort stora delar eller hela sin akne tack vare produkter från Mary Kay. Har ven hört om Mar Kay-kunder som sjlva blivit rekomenderade produkterna av hudläkare och som blivit hjälpta!Kan absolut rekomendera dig TS, att ta kontakt med en hudvårdskonsult från Mary Kay i närheten av där du bor för att få veta mer. Gå in på www.marykay.se och kolla under "finn en konsult".
    [/citat]

Jag har själv upplevt raka motsatsen - fått krafigt förvärrad acne av MK-produkter. Jag tycker inläggen om MK osar reklam

Anonym (22) skrev 2008-06-09 07:51:42 följande:
    [citat]
    Hej! Har lidit/lider av vuxen acne jag med... Är halvvägs gravid nu och har inte upplevt att det är varken bättre eller sämre. Det är nog mer snarare bättre i perioder. I och med graviditeten började jag äta järn och folsyretabletter och dem har gjort under för hyn! Sen använder jag även tv-shops "Proactive" serie som faktiskt verkligen funkar om man följer anvisningarna till punkt och pricka! Är väldigt skeptisk till tv-shop proukter och detta är det enda jag någonsin vågat beställa därifrån. Men det funkar som sagt! Kan ju vara värt att prova när ingenting annat funkar.. ? Hur som helst så är hyn i ansiktet en ganska stor grej för mig med... Men att få barn är större.. Och på något vis kan jag nästan slappna av mer nu för det känns som att folk automatiskt tänker att acnen beror på graviditeten :P Man kan bli ursäktad för mycket när man är gravid! ;) Lycka till!
    Vilka folsyra- och järntabletter har du ätit? Jag testar gärna allt som är ofarligt för barnet! Proactive har jag också testat med bra resultat men sen iddes jag inte beställa mer från dem.
Svar på tråden erfarenheter av acne & graviditet??