• dragonskin

Synonymt med "social kompetens"??

Tänkte plottra ihop ett genomtänkt cv och skulle behöva lite hjälp med att uttrycka mig.

Uttrycket "social kompetens"  är nu ur led och tid tycker jag, dock inte dess betydelse. Så jag undrar, vad skulle jag kunna skriva under mina styrkor istället för social kompetens??

• Svar på tråden Synonymt med "social kompetens"??
  • T x 3

Lätt för att samarbeta, lyhörd, god lyssnare, initiativrik, gillar utmaningar, gillar att knyta nya kontakter/ intresserad av att lära känna nya människor. Nu blev det inte helt riktigt men jag söker efter ett ord som är så bra att använda. Fast jag har för tillfället glömt det. Typiskt. Återkommer när jag kommit på det. Lycka till. (Jag tycker du gör helt rätt som inte skriver social kompetens.)

• dragonskin

T: Du är rätt inne när du säger "gillar att knyta nya kontakter/ intresserad av att lära känna nya människor", men ändå... inte.
    Hmm... Jag väntar spänt på det ord du söker.

Någon annan???

• T x 3

Jag skrev allt möjligt för att jag trodde att jag skulle komma på ordet men inte. Jag har ännu inte kommit på det tyvärr. Nu ska jag söka ett annat jobb som jag egentligen inte har kvalifikationerna för så jag behöver också komma på det. Jag skriver lite här så blir det iaf en puff för tråden om inte annat.

• dragonskin
    T: Tack! Och Lycka till! (återkom gärna om/när du kommer på det)
  • Pion

Kan man kanske uttrycka -förmåga att sätta sig in i personers situation och behov och därmed kunna ge den service/bemötande som behövs?

• dragonskin
    Pion: Det blir för långt att skriva i ett cv...

Jag funderar på "empati" - det var inte riktigt det ordet jag sökte, men även det är en av mina styrkor. Fast å andra sidan, så kanske arbetsgivaren ser mig sitta och gråta och skratta med folk när de hör det ordet... Hmm... Nä, jag hoppar över det och funderar vidare.
    ♥ ♥ Minna & Therese 25/1 -08 ♥ ♥
  • M C Catta

Bra på att knyta nya kontaktar
    Bra hand med människor i olika situationer
    Människokännare
    Sällskaplig
    Samarbetsvillig
    Självständig
    En god medarbetare och kollega
    Empatisk
    Sympatisk

Allt detta går väl in under begreppet social kompetens, svårt bara att hitta ett enskilt synonym till det...

• dragonskin

Catta: Tack. Du gav mig lite idéer.

♥ ♥ Minna & Therese 25/1 -08 ♥ ♥
  • Nosen

Plutten3:  Vet du om man kan köpa sånna där skyltar och sätta i bilen  (Twins on board) ????

Svar på tråden Synonymt med "social kompetens"??