• Trinity78

Sillunch på midsommar?

Vi ska fira midsommar med ett annat par och när vi planerade lite härom dagen så sa de att på midsommardagen så "äter vi väl sillunch på dagen och grillar lite på kvällen". Nu börjar jag undra om jag har fattat rätt. Vi har alltid ätit en midsommarbuffé mitt på dagen (sill, ägghalvor, färskpotatis m.m.) men vad är egentligen en "sillunch"? Är det samma sak?

*förvirrad*

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Svar på tråden Sillunch på midsommar?
  • Mrs JimmyH

Ja, vi brukar oxå äta sillunch på dagen på midsommarafton, den innehåller samma som eran buffe;sill,potatis,gräddfil,hårtbröd, stark ost och ägghalvor...Så det är nog samma sak

• Miss Skellington

Det är samma sak i min värld iallafall... blev väldigt sugen nu, tur att det bara är ett par veckor bort

• Vindfall

Vi äter också Sillunch och det är en liten buffé med sill, lax, ägg, potatis och sånt. Inget kött dock.

Men fråga för säkerhets skull om du är orolig för att det bara är sill, om någon inte äter sill.

• Miss Skellington

Vi brukar ha prinskorv och köttbullar också.

• Trinity78

Åh, vad bra! Tack för alla svar. Det får nog bli lite köttbullar och sånt också eftersom alla inte äter sill.

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Skottan

jag ska också ha silllunch, undra lite va de va eftersom jag inte själv äter sill. Men då vet jag de nästan e de samma som påsklunchen jag bjöd på

Svar på tråden Sillunch på midsommar?