• Adella

Namnet Sara/ Sarah?

Vad tycker ni om namnet Sara/ Sarah.

Fint, fult, vackert, urtjatat, annat

• Svar på tråden Namnet Sara/ Sarah?
  • Charlita

Fint men urtjatat. det låter lite bonnigt...

• Sencha

Klassiskt, tidlöst. Lite tråkigt men aldrig fel.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Adella

Vet inte varför jag fastnat för det namnet, ångrar lite att Neila inte heter Sara

• SchumiFerrari

Hmm namnet är ok bara man inte stavar Sarah.. ser fånigt ut och innebär ju att barnet heter Sarah.. att man typ pustar i slutet... fattar någon hur jag menar???

*Älskade Noa*
  • Vinbärssaft

Fint, tycker jag. Ett sådant där gammalt, etablerat namn som aldrig kan vara fel på någon. Ett h på slutet gör det mer internationellt och lite mindre vanligt - mer spännande också kanske mankan säga. Utan h gör det svenskare och rejälare. Det beror på vad man föredrar.

• spöke

Jag tycker inte alls att Sara är uttjatat. Tvärtom! Sara är ett namn med lång hållbarhetstid.

• Tecken

Jag tycker Sara är ett fint, klassiskt, bibliskt namn. Sarah tycker jag känns lite krystat.

• Kliff

Personligen gillar jag inte Sara, men håller med om att det är tidlöst. Tycker det är charmlöst och ett ganska "hårt namn".

• Vindfall

Sara är ett fint namn, kanske mest för att jag aldrig stött på en Sara jag inte tycker om.

• originalgutegirldenförsta

Sara är ett fint gammalt namn.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • SingForLife

Vår dotter heter det så det är klart mitt svar är lätt
    Vi tänkte att vi ville ha ett kort namn man inte kan böja, ett namn som är fint både som barn, vuxen och gammal samt ett namn vi tyckte var vackert.
    När hon föddes VAR det en Sara, därför var det ett lätt val

Sara utan -H stavar vi

Svar på tråden Namnet Sara/ Sarah?