• kanske snart 07

babyvakt! vilken är bäst?

det finns ju så många olika sorter och så många olika prisklasser!
    nån som har nåt tips eller nåt att avråda från?

kanske finns nåt test på nätet nånstans? jag har letat men inte hittat..

just nu väljer jag mellan en i 300kr-klassen och en i 1000kr-klassen!
    vill ju inte köpa dyrt i onödan!

ella-bella koskälla! vår lilla pärla! :)
  • Svar på tråden babyvakt! vilken är bäst?
  • Flickis71

Vi har en Padwico 903 som vi är jättenöjda med. Bor i ett gammmalt stenhus och den räcker från ovanvåningen ner i källaren utan problem.

• kanske snart 07

det är just den som jag tittar på bland de dyra..

varför köpte ni just den? :)

• Flickis71

Vi köpte på Babyland.

• Sebbe Snutt

Vi har en gammal padwico som vi köpt begagnad.

Fundera över frekvenser: Finns det många barn i området så finns det säkert fler babyvakter. Ju fler kanaler/frekvenser du har på din babyvakt, desto större chans att du har en kanal där du slipper få in andra barn.

Räckvidd är bra att ha när du är ute (typ på tomten) eller på en annan våning. De som räcker 2 km är rätt meningslösa för vem tar med sig babyvakten och går 2 km från sitt barn? Man vill ju ändå vara på ett avstånd så man snabbt kan komma till barnet om det börjar gråta....

Sen kan man ju välja till tv-monitor, andningslarm mm men tänk också på att man inte får bli för bekväm. Även om babyvakten är på så är det bra att kolla till barnet ibland.

Kolla även hur mycket de strålar. En bekant är grymt nojjig med sånt där. Så om du vill kan du ju jämföra hur mycket strålning de ger ifrån sig.

Lycka till!

• Taj

Hade en billig i 300kr klassen i början. Tyckte att den fungerade sisådär. Den plockade upp andra barn och mammor och andra människor som pratade, det kändes osäkert på om mitt barn skulle höras, provade flera olika kanaler med samma resultat. Köpte en philips scd488 för halva priset vid utförsäljning. En sådan skillnad på ljudkvalite! Klart värt priset! I affären sa de att man får räkna med att ge ca 1000kr för en som är bra.

• kanske snart 07

tack för tänkvärda tips!

• ursulae

Vi hade någon av philips (minns tyvärr inte vilken men den var ganska ny och dyr) innan. Först funkade den jättebra men succesivt så räckte den kortare och kortare (nej vi rör oss inte 2 km men har ett gäng betongväggar här). Vi köpte en doro bm 35+ som är en walkie talkie egentligen. Den funkar bra. Den strålar bara när man har så att säga riktig kontakt, att man kommunicerar. Och så har den jääättemånga frekvenser (vi fick in grannar och taxibilar och sånt innan). Den finns med både en och två handenheter som man även kan använda om man har barn i olika rum, så att man har 2 "sändare".

• Bina U

gillar super nova för att den visar om det är kontakt mellan enheterna eller inte. Bra om man som vi har flera hus på landet.

• Noklen
    Bina U skrev 2008-06-10 14:28:57 följande:
    gillar super nova för att den visar om det är kontakt mellan enheterna eller inte. Bra om man som vi har flera hus på landet.
    Vi har också en Super Nova och är väldigt nöjda med den.
    Världens finaste tjejer ♥ Moa 051020 ♥ Saga 080326 ♥
  • ebbebulan

Vi har en Padwico 938 och den är vi nöjda med. Vi köpte den när Babyproffsen hade erbjudande på just den sorten.

• ickeus

Har en Padwico 938 och vi är inte jättenöjda med den. Den reagerar inte på gnäll. Först när O skriker blir det en reaktion. Jag hade den i hans säng när jag sjöng lite tyst för honom och det blev ingen reaktion då heller. Annars är det ju bra räckvidd och termometer och allt.

• ebbebulan
    ickeus skrev 2008-06-10 14:56:25 följande:
    Har en Padwico 938 och vi är inte jättenöjda med den. Den reagerar inte på gnäll. Först när O skriker blir det en reaktion. Jag hade den i hans säng när jag sjöng lite tyst för honom och det blev ingen reaktion då heller. Annars är det ju bra räckvidd och termometer och allt.
    Vad konstigt, vår reagerar på gnäll och vi har ju samma märke och sort.
  • Itis

Padwico 923, superbra!!!

Erika med Emelie född 070211, och Bäbis bf 080720
  • ebbebulan
    Svar på #13
    ickeus skrev 2008-06-11 08:40:25 följande:
    Hur nära har ni den?
    Vi har den i fotändan på vagnen eller i spjälsängen om E ligger i den. Om han ligger i vår säng så ställer vi den kanske en halvmeter ifrån honom.
Svar på tråden babyvakt! vilken är bäst?