• Anonym (Jag)

Hjälp jag känner mig manhaftig

Jag känner mig ofta som en kille och vill bli mer kvinnlig,
    Jag är rätt stor i kroppsbyggnad (ej tjock )
    Och har stora fötter 42 or.
    Om jag umgås med andra tjejer som är små i kroppen med ljus röst osv så känns det ännu värre då känner jag mig verkligen manhaftig så att säga.
    Vad kan jag göra för att känna mig mer kvinnlig/se kvinnligare ut?
    Min gångstil är också mer som på en kille på nåt vis.
    Vill vara anonym då detta är ett stort problem för mig.

• Svar på tråden Hjälp jag känner mig manhaftig
  • katrili

har du provat att träna på din gångstil, så att den är "rätt och avslappnad" det är om inte annat viktigt för din rygg att gå rak i ryggen,

jag är inte heller liten (180 lång) och jag är inte en pinne skulle aldrig gå lättklädd för att se kvinnligare ut heller, jag är mig själv och det brukar funka faktiskt...

men ta me dig en vän ut och shoppa massa kvinnliga underkläder tex, man är så kvinnlig som man känner sig om du har massa snyggt på dig under så känner du dig snygg, trots att ingen ser =) det är som killar och klockor... har dom en riktigt snygg klocka känner dom sig ofta lite hetare

bara lite tips

• Nyfiken gul

klipp dig i en kvinnlig frisyr.

välj mer feminina kläder. Även om du väljer jeans o tröja kan du ju välja mer figurformade jeans och toppar med mer kvinnlig skärning och färg.

kanske börja använda lite smink, bara kajal o mascara kan göra underverk.

våga visa att du ÄR en kvinna. fram för bara ben, korta kjolar, urringade tröjor och bara axlar!

smycken är kvinnligt - piercing är det inte.

Skor kan vara ett gissel det förstår jag .. men det finns skor i stora storlekar som också är ganska kvinnliga o fina. Undvik stora blaffiga gympaskor för då ser fötterna ännu större ut o mera manliga...

• Anonym

Jag förstår känslan. Jag har alltid haft manliga intressen och problem med hårväxt i ansiktet.

När jag var yngre fick jag rådet att klä mig i mer kvinnliga kläder, typ kjol och klänning för att få in med "kvinnlig" känsla.

• Anonym (Jag)

Undra om det är ett vanligt problem det här?
    Jag gillar inte uringningar heller och känner mig oftast löjlig och obekväm med kjol.

• katrili

nä, om du inte gillar kjol o urringning är det ingen idé att du tvingar på dig det, det blir oftast bara pannkaka av det, men man kan kläs sig kvinnligt utan att visa sina behag

hitta en stil som passar dig och börja pröva lite halsband till kanske, eller örhängen, gå sminkkurs, ta lite i taget

• Anonym (Jag)

Jag har funderat på att köpa toppar man visar axlar i i allafall kanske det ger en mer feminin look?
    Hårväxt i ansiktet har jag inte så mycket,men kraftig hårväxt på ben och armar däremot men det brukar jag försöka raka bort.

• Janneman

Jag kan ge dig lite från min synvinkel som kanske kan vara till nytta. Jag tycker att kvinnor som är lite manhaftiga ofta ser så ut för att dom klär sig som män eller som gamla kärringar.
    Kjol och klänning ser ju bättre ut än shorts. Toppar ska inte vara tajta utan luftiga.

• Anonym (Jag)

halsband och ringar m,m har jag aldrig för jag tänker inte ens på att köpa nåt sånt,Man kanske skulle satsa på något fint halsband som verkligen är kvinnligt så att säga?
    smink använder jag redan men däremot så gör jag ingenting med mitt hår mer än att färga det och sätta upp i en tofs.

• Anonym (med)

Hej igen
    (Samma som inlägg 3)

Jag tror att det är rätt vanligt. Jag känner iallafall flera stycken. Det viktiga är att hitta sig själv tror jag. Det är ju inte särskilt kul att klä sig/anamma en stil så man känner sig "utklädd". För min del var det mycket så att jag inte vågade stå för mig själv som kvinna. Jag var också uppfostrad "aldeles för jämställt" så att jag mixade könsrollerna på ett för mig osunt sätt. För mig handlade det mer om personlig utveckling och att hitta mig själv än om klädstil.

• Knastroll82

Man behöver inte strutta runt i korktkort, stilettklackar och ha tuttarna under hakan för att vara kvinnlig.

Något jag förknippar med femininitet är färg, alla möjliga färger. Mjukare färger ses ofta som mer feminina (även om jag kan tycka starka färger är otroligt attraktivt på rätt kvinna beroende på vilka färger man har naturligt).

Och nått man kan tänka på är skärningen av kläderna. Visst kan man gå i t-shirt - men är den rakt skuren så blir man också rak i kroppen (som en tunna). Då är det bättre att välja en lite figursydd t-shirt, som absolut inte behöver vara tight för den delen!

Sen kan man förvilla med urringninar. Känner man sig inte bekväm med att visa så mycket hud kan man ha en mindre ringad tröja under. Bara skärningen på toppen över kommer ge illusionen av mer former.

Sen ett litet smycke kan göra mycket. Det behöver inte vara något speciellt, ett litet hänge i en kedja runt halsen räcker!

Lycka till!

• Anonym (Jag)

Det var ett bra tips att man kan ha en tröja under.

Svar på tråden Hjälp jag känner mig manhaftig