• Svar på tråden Är nysningar farligt för fostret?
  • Anonym

haha vad är det för sjukt?!

• Nejjah

Usch, nu blev ju jag med orolig... Går ju och nyser hela tidne då jag är allergisk och inte vågar mig på att äta allergimedicin eftersom alla säger och dividerar olika hurvida det är bra det med... :S

• Anonym

Men det står ju att man ska försöka undvika att nysa för att "Lindra besvären" Det står ju ingentstans att det är farligt för fostret.

• tea1982

Neej nu har du missförstått. Man ska undvika att nysa (som att det går??! Löjligt!) därför att slemhinnorna är så pass sköra att man lätt kan börja blöda näsblod.
    På tal om det - läs bara rekommenderade websajter (tidningar, kompisar), finns mycket strunt ute på nätet... Lycka till med bebisen!

• Me o Mike

jag levde på nezeril under HELA min graviditet. Jag var toktäppt! Koksalt var ett skämt.
    Att undvika att nysa. Hmmm..

• Anonym

Om du har sköra slemhinnor och nyser mycket kan du börja blöda näsblod. För att undvika det så kan du försöka att inte nysa. Så svårt var det.

INGET farligt, herre gud...

• drakvinge

Jag förstod det inte som att det har nåt med fostret att göra utan snarare så att om du kan undvika att nysa (hur sjutton man nu gör det?) så lindrar det nästäppan

Bebisen i magen påverkas inte av dina nysningar!

• tea1982
    MulleNuh skrev 2008-06-09 13:34:35 följande:
    jag levde på nezeril under HELA min graviditet. Jag var toktäppt! Koksalt var ett skämt.Att undvika att nysa. Hmmm..
    "Undvik att kissa". Man nyser för att främmande kroppar vill ut ur näsan. Detta går inte att förhindra, däremot kan man ju nysa mer eller mindre "med munnen".
  • Anonym (allergiker)

Tack snälla ni för alla lugnande svar! Ni har nog räddat min mentala hälsa!

Som pollenallergiker så är det ju lite svårt att undvika att nysa så här års, och efter ett tidigare MF så är jag generellt livrädd för att göra något som kan skada min efterlängtade lilla räka...

• tea1982
    Anonym (allergiker) skrev 2008-06-09 13:39:50 följande:
    Tack snälla ni för alla lugnande svar! Ni har nog räddat min mentala hälsa! Som pollenallergiker så är det ju lite svårt att undvika att nysa så här års, och efter ett tidigare MF så är jag generellt livrädd för att göra något som kan skada min efterlängtade lilla räka...
    Ta oseriösa sidor med en nypa salt. Lycka till med "lilla räkan"!!
  • Me o Mike

mm men du kan iaf va helt lugn över att du INTE får ett nytt mf pga nysningar! Det kan jag nästan lova dig till 1000%.

• Anonym (allergiker)

Än en gång tack, särskilt för att ni var så snabba! *rörd*

• Me o Mike

ja man kan tom bli rörd av familjeliv när man är gravid!

Anonym (allergiker) skrev 2008-06-09 13:45:22 följande:

Än en gång tack, särskilt för att ni var så snabba! *rörd*
Svar på tråden Är nysningar farligt för fostret?