• Saza

    Ni med husvagn eller husbil, behöver presenttips!

    Jag försöker komma på en present till min mamma som fyller år i helgen.
    Mina föräldrar har precis köpt husbil och jag funderar på någonting som man kan använda i den.

    Helst en totalt onödig, men ändå "bra-att-ha" grej... hoppas nån förstår


    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Svar på tråden Ni med husvagn eller husbil, behöver presenttips!
  • missteddy

    jag skulle köpt en fint vindskydd inte sådant i plast som blåser sönder så lätt men vad får det kosta?

  • pluppiz

    beror lite på va de får kosta. men har de ugn i husbvilen? då kan du köpa sån där ugnsform i gummi aktig .hm svårt att föklöara men hoppas du förstår =)
    eller nån gullig matta.

  • Saza

    Ja alltså det får ju inte dra iväg allt för mycket... har inte allt för mycket pengar just nu
    Men kanske runt 300kr.


    Tänkte mej nog någon eller några småsaker. Typ som den där ugnsformen... men jag förstår nog inte riktigt vad det är. En gummiform?


    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • pluppiz

    haha. ja alltså formen är rörlig finns på bla chaels ohlssons(stavning?) formen känns som gummi är super bra att ha i husbilen=9
    sen finns de en kryddburk som de är massa olika kryddor i burken praktiskt som tusan=)

  • Saza
    pluppiz skrev 2008-06-09 14:09:51 följande:
    haha. ja alltså formen är rörlig finns på bla chaels ohlssons(stavning?) formen känns som gummi är super bra att ha i husbilen=9sen finns de en kryddburk som de är massa olika kryddor i burken praktiskt som tusan=)

    åh, bra tips!


    Vart kan man hitta kryddburken?


    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • tidskriftssamlaren

    Gräddskakare

    Ihopfällbar diskbalja

    Gör en låda med "bra-att-ha-saker"/eller en "nöd-låda", typ plåster, tejp, snöre, konservburksöppnare

    Fina klädnypor

    Fina kökshanddukar

    Några vätsketäta fryskärl att hälla över innehållet från öppnade förpackningar i till kylskåpet, så det inte rinner ut under (skumpig) färd.
    Eller en låda med fina och trevliga matvaror som håller länge, såsom couscous, the, kaffe, kaviar, vin...ja, vad hon nu kan tänkas gilla...

    Lycka till.

  • pluppiz

    det står ju helt still i min hjärna just nu. men borde finnas lite överallt..

  • tidskriftssamlaren

    Formarna som det pratas om är väl silikonformar? Finns nu för tiden på flera ställen. Säkert på Åhlens också.

  • Saza
    tidskriftssamlaren skrev 2008-06-09 14:16:48 följande:
    GräddskakareIhopfällbar diskbaljaGör en låda med "bra-att-ha-saker"/eller en "nöd-låda", typ plåster, tejp, snöre, konservburksöppnareFina klädnyporFina kökshanddukarNågra vätsketäta fryskärl att hälla över innehållet från öppnade förpackningar i till kylskåpet, så det inte rinner ut under (skumpig) färd.Eller en låda med fina och trevliga matvaror som håller länge, såsom couscous, the, kaffe, kaviar, vin...ja, vad hon nu kan tänkas gilla...Lycka till.
    Tack för tipsen! Superbra
    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Saza

    det här var roligt, vill ha fler tips


    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • pluppiz

    japp silikon formar.. ha ha hjärnsläpp som sagt

    dricker de kaffe kan du ju köpa en sån där gullig liten perkulator =) sen är de ju händigt då man ofta bara är två på semester..

  • livetsvandring

    Husvagnshits!!!
    en CD runt 140 kr som verkligen ger sommar känsla. Samtidigt är det ju lite roligt också.

  • Saza

    puffar
    vill ha fler tips


    Wilma 051013, Lillebror i magen bf 080901
  • Kika77

    Haha, vi har också husvagn och jag älskar att köpa praktiska och snygga prylar till husvagnen. Jag försöker tänka "lätt och ta liten plats".
    Tycker att du har fått bra tips. Sen kan man ju alltid titta på fina vin och ölglas fast i hårdplast förstås och även tallrikar (det måste ju vara lätt liksom). Några fina underlägg eller någon duk och några fina (lätta) ljuslyktor till. Åhh, det finns massor med roliga saker att köpa (och billigt). Otippade ställen som Claes Olsson, Biltema, rusta mm kan faktiskt rekomenderas.

    Lycka till!

Svar på tråden Ni med husvagn eller husbil, behöver presenttips!