• Angdev

Täcka tatuering vid solning i solarium...?

Har en ny, ganska stor gaddning vid svanken. Hur har Ni andra gjort? O svara inte att jag inte ska sola för det kommer jag att fortsätta göra...

• Svar på tråden Täcka tatuering vid solning i solarium...?
  • katrili

vänta med att sola till att den läkt i alla fall, annars täck över den ordentligt.

ju mer du solar, desto mer bleks tatueringen, så försök täcka över den så ofta du kan i solen

• Licens To Kiss

De blir ju inge snyggt med solbrännan om man täcker över.
    Är den så pass färsk att du måste täcka över?

• Angdev

Vet att detta låter fåfängt men har legat sjuk i 2 veckor o missat all sol. O så kommer min blivande hit, har inte sett honom på 3 månader o då vill min se sitt yttersta ut....

• Licens To Kiss

Täck över då men då blir solbrännan inge snygg. Ha de så skönt.

• monstermamman

Du ska alltid oavsett hur ny en tatuering är smörja in den med solskydds faktor gör så nu med så fixar de sig. Men unvik sol tills de att den har läkt helt.
    Har själv en i svanken som jag inte skött så bra så e bir att fylla i & de är inte kul för de gjorde ju bra ont att få dit den.l

• Valkyriah
    monstermamman skrev 2008-06-09 16:05:11 följande:
    Du ska alltid oavsett hur ny en tatuering är smörja in den med solskydds faktor gör så nu med så fixar de sig. Men unvik sol tills de att den har läkt helt.Har själv en i svanken som jag inte skött så bra så e bir att fylla i & de är inte kul för de gjorde ju bra ont att få dit den.l
    Man ska dock inte smörja med solskyddsfaktor innan den är helt läkt.
    När gjorde du den ts?
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Angdev
    Valkyriah skrev 2008-06-09 16:53:17 följande:
    Man ska dock inte smörja med solskyddsfaktor innan den är helt läkt.När gjorde du den ts?
    I fredags. Har oxå hört att man inte ska ha på solskydsfaktor....
  • helene306

Låt den läka först innan solarium. Jag har fått rekomendationer att smörja i 14 dagar vid alla mina tre tatueringar. Har aldrig täckt mina tatueringar när jag solar solarium. Den i svanken få solskydd bara när jag solar ute.

F+H=D
Svar på tråden Täcka tatuering vid solning i solarium...?