Mitt körsbärsträd har löss!!
Hej!
Mitt körsbärsträd jag planterade förra sommaren har fullt med löss! Vad ska man spreja det med?? Jag har hört något om såpavatten?
Hej!
Mitt körsbärsträd jag planterade förra sommaren har fullt med löss! Vad ska man spreja det med?? Jag har hört något om såpavatten?
Hej, jag har också hört såpa fast på växter inte träd.
Annars läs här: www.odla.nu/forums/lofiversion/index.php
Såpavatten kan du använda men det ska också finnas ett medel & spraya för ätliga växter men kommer tyvärr inte ihåg namnet. Hör efter på en handelsträdgård. Kommer dock ihåg att det är rätt dyrt.
Hej: Ta kontakt med alla rökare som ni känner till. Be dem att samla ihop alla fimparna som de har.Lägg dem i en spann eller något annat större kärl och slå på vatten så att det är en rinnig gägga. Sila bort fimparna eventuellt i kaffefilter om ni ska spruta det med typ blomspruta. Häll i lite flytande grönsåpa och rör runt sen får ni spraya detta på trädet. Har man bladlöss på rosor eller andra blommor o buskar så är det bara att spraya dem med denna DUNDERKUR Växtligheten dör inte men det gör löss och annat elände LYCKA TILL Hälsningar ROGG