• privatepersonality

Vad tycker ni om parkeringsvakter?

Är jag naiv som tycker att det vore okej att vara parkeringsvakt? Jag har sökt ett jobb och ska på intervju men alla runt mig verkar tycka att jag inte borde vara det. De säger "de flesta tycker inte om parkeringsvakter".
    Någon har t.o.m. antytt att när jag söker jobb senare kan just parkeringsvakt-meriten göra att jag uppfattas negativt.

Peppa mig nu och kom fram till positiva saker kring yrket. Jag har aldrig haft något emot parkeringsvakter så därför har jag svårt för allt det negativa folk vill ha fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 19:46
    Jag fick jobbet. Hmm. Så det blir lite fundering här. Trodde de skulle ta några veckor på sig som de sa men jag fick jobbet idag. Via mail (som jag tyckte var konstigt), men då har jag lite tid att fundera.

Är det fördelaktigt att faktiskt inte rondera i ens eget område? Jag skulle åka runt i ett område jag inte bor i och inte har någon annan anknytning till. Det kanske är bra så slipper man folk som känner igen en sedan hemma?

Det är långt till jobbet och dålig lön. Hur mycket ob får man tror ni om man har ett rullande schema dagtid men slutar senast 22 + jobbar var 4e helg. Lägger det på 2000 på lönen då? Ungefär?

• Svar på tråden Vad tycker ni om parkeringsvakter?
  • lillasnurre

Det är väl ett jobb som vilket annat! Det är klart att folk kan bli arga när de får böter, men vad skjutton, i vilket yrke får man inte skäll?

positivt är ju att du får åka runt mycket, behöver inte sitta still. Annars så är det väl kollegorna som avgör om man gillar eller inte gillar sin arbetsplats.

Lycka till på Intervjun!!

• lillasnurre

Det är väl ett jobb som vilket annat! Det är klart att folk kan bli arga när de får böter, men vad skjutton, i vilket yrke får man inte skäll?

positivt är ju att du får åka runt mycket, behöver inte sitta still. Annars så är det väl kollegorna som avgör om man gillar eller inte gillar sin arbetsplats.

• lillasnurre

• Majsan70

Det är ju ett jättebra jobb o jag hade mycket väl kunnat jobba som det.
    Man får skylla sig själv om man inte parkerar enligt de regler som finns.

• Min familj

Jag skulle inte tycka om någon som ger mig böter, men i grunden så får jag nog skylla mig själv. Jag får ju böter av en orsak...

Vill du ha det jobbet så varför inte. Alla vill inte göra samma sak och det är väl tur det. Tänk om alla ville bli en och samma sak

Så gå på intervjun och hoppas på att du får jobbet. Jag skulle hellre ha ett jobb än att bara gå hemma

Stolt mamma till ängeln Gabriel (3½ år, (6år), Rasmus 2 år och en liten Emelie 5 veckor
  • Cezi

Jag hade också kunnat tänka mig jobba som parkeringsvakt, det är ju ett jobb där man alltid har något att göra. Dessutom så står det skyltat överallt om hur just parkering gäller vid just det stället och det är just det folk inte hinner/orkar titta på och öser över det på de som jobbar för stadens parkering. Jag tror det är något man lär sig med tiden, bara man har fakta och säger det på rätt sätt till den bötlagda att här får man stå si och så.

Jag träffade två parkeringsvakter när det var match i stan och då stod bilarna hur som helst, jag frågade om det var kul att jobba just idag. Och de svarade, javisst är det, bara det att vi hinner inte lägga böter på alla bilar ...

Ska nog skriva en intresseanmälan dit, börjar söka jobb nu, i oktober är föräldraledigheten slut :(

Klart du ska söka och hoppas du får det!

• Glass

att vara parkeringsvakt tror jag ger dig intressanta erfarenheter som du kan använda dig av i nästa yrke. Du får lära dig att ta folk, att bemöta många typer av människor och deras känslor. Du får arbeta självständigt, ta eget ansvar och dessutom så får du en massa motion också.

Jag har ingen sidfot...
  • Tant Groda

De är väl helt okej så länge de inte lappar min bil

Det är alltid någon som kommer att bli sur på dej, men så är det väl i många yrken!
    tror inte det är något negatvivt i framtida yrkesval

• Jane Roe

Ett jobb är ett jobb och det enda jag begär är att man gör det ordentligt ! =P..

¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Vad tycker ni om parkeringsvakter?