• Smileyclown

ni som haft en ätstörning,när kom er ägglossning igång?

jag har för 1 år sedan blivit frisk från en 10 års ätstörning.har pendlat mykt i vikt o min mens har varit borta av o till. nu är jag frisk o jag o min sambo vill gärna ha barn men, min ÄL verkar vara helt borta.
    jag väger nu 64 kg till mina 172 cm.det kan ju inte vara för lite för att kroppen ska funka.vet att kroppen behöver tid att återämta sig men det har ju gått ett år.hur lång tid ska det ta?
    har ätit gestapuran o pergotime o fått mens o ÄL av detta men nu ska jag ha ett uppehåll från tabletter under sommaren. vågar man hoppas på att det kommer ta sig utav sig självt.....
    ni som haft någon form av ätstörningar,vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden ni som haft en ätstörning,när kom er ägglossning igång?
  • Aniko

Hej,
    vad skönt att du äntligen blivit frisk från din ätstörning! Har du hållit din vikt på 64 kg i ett år också?
    Jag höll på att banta mycket i tonåren. Fick min mens när jag var 10. Insjuknade i anorexi när jag var nästan 13 och då försvann också mensen. Jag började må bättre fr o m 15 års ålder och under en vår så gick jag upp nästan 10 kg i vikt. Då kom också mensen tillbaka...
    Så det tog inte så himla lång tid faktiskt. Jag hoppas det löser sig för dig också och att du blir gravid snart.
    Jag vet att när jag var gravid var det den bästa tiden i mitt liv. Fick lite panik dock när jag var i 30:e veckan och redan hade gått upp 13 kg men paniken försvann och jag kunde njuta av min mammakropp. Gick ändå inte upp så mycket därefter. Det tog tid för kilona att försvinna efter förlossningen men ändå kände jag mig så nöjd med min mulligare kropp

Lycka till nu och många kramar!

• Smileyclown
    Svar på #1
    gud vad skönt att någon äntligen svarade
    jag har vägt 64-65 kg i ca 9 mån i alla fall o mår helt otroligt mykt bättre.varför började jag banta.....

jag tror som dej,att det kommer vara min bästa tid oxå att vara gravid jag oroar mig inte det minsta för att lägga på mig några kilon då utan längtar så efter att få gå runt o stoltsera med min mage! helt plötsligt får man lägga tankarna på någon annan o det finns ingen tid för att vara självisk.

jag får väl ge det lite mer tid o se om det kan hända något i höst.

tack för ditt svar.
    kram!
Svar på tråden ni som haft en ätstörning,när kom er ägglossning igång?