• Anonym

Har massa hår i ansiktet och på halsen, går det bra att ta bort med vax?

Har alltid haft ljusa hårstrån i ansiktet och en bit ner på halsen och det blev värre efter att jag fick barn. Men nu vill jag prova att ta bort det, går det med vax? Blir man röd efterråt och hur länge? Kan man börja att blöda?

• Svar på tråden Har massa hår i ansiktet och på halsen, går det bra att ta bort med vax?
  • Anonym (undrar)

undrar samma sak. jag är mer rädd för att om man börjar ta bort det så kanske det kommer mer.

• Guldlock74

Jag vaxar överläppen och ibland delar av hakan. Gjorde det på salong i början, men Veets hemma-kit för ansiktet är skonsammare än salongvaxet, billigare och funkar super. Rodnaden går ner väldigt fort (inom nån timmer). Testa på en liten del i ansiktet först, så att du/ni inte får en allergisk reaktion. Jag tycker absolut inte att jag har fått mer sen jag började med det.

Lycka till!

• Anonym

Tack, då ska jag testa imorgon!

• Anonym

Jag har provat weets ansiktswax också... den gör ju att du får rodnad.. men det försvinner ju snart.. jag brukar faktiskt vaxa det på kvällen så det får lugna ner sig under natten...
    Har känslig hud men jag klagar inte på weets.. sen har jag faktiskt nu sist provat weets varmwax... det står inte att den är till ansiktet.. men den verkar mer skonsam än vanlig.. fick ingen rodnad alls... och det gjorde inte lika ont...
    Jag fick ansiktet vaxat på salong en gång..och hon använde faktiskt varmwax..
    jag såg inte märket.. men den jag använde såg precis likadan ut.. den är grön...

Svar på tråden Har massa hår i ansiktet och på halsen, går det bra att ta bort med vax?