• Enjoy life

Hur lång tid tar taxi mellan arlanda och uppsala?

Håller på att hjälpa min gamla granne att boka en resa till akademiska i Uppsala när hon ska operara ögat. Hon vill att jag ger henne ett schema med hållpunkter (orolig förstås, vilket jag förstår) och därför undrar jag hur lång tid taxiresan tar?

• Svar på tråden Hur lång tid tar taxi mellan arlanda och uppsala?
  • Bobbenn

30 min ca kanske lite mer

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
  • Fiffis

Beror ju på trafik men borde ta ca 30-40 min

***030519***040819***070611***
  • Enjoy life
    Bobbenn skrev 2008-06-09 18:29:10 följande:
    30 min ca kanske lite mer
    Tack! Då skriver jag 40 minuter på hennes schema. Om det stillar en del av hennes oro att jag gör hålltider och annat så känns det bra
  • brokig

Just nu är det stopp på motorvägen vid Knivsta mellan Arlanda och Uppsala i rusningstrafik pga brobygge. I norrgående riktning alltså. Södergående har fortfarande två körfält, bara begränsad hastighet. Räkna med 40 min om det inte är mellan 15.30 och 18, då skulle jag beräkna en timme för att vara på den säkra sidan. Akademiska är ju en liten bit från E4an också

• Fiffis
    brokig skrev 2008-06-09 18:35:45 följande:
     Akademiska är ju en liten bit från E4an också
    Ja men det är ju ingen lång bit, tar ju bara nån minut ju!

Alltså vid vilken tid ska hon vara på akis då?
  • brokig

Fiffis: Jag sitter varje dag kl 17 och förbannar mig över att det tar betydligt mer än nån minut när alla andra också är ute och åker.

• Fiffis
    brokig skrev 2008-06-09 18:44:10 följande:
    Fiffis: Jag sitter varje dag kl 17 och förbannar mig över att det tar betydligt mer än nån minut när alla andra också är ute och åker.
    Åker du till akis varje dag? Jobbar du där? Eller menar du allmänt i Uppsala? Men som sagt det beror på vilken tid man ska åka!
  • brokig

Jag åker på E4an förbi Arlanda och Knivsta till min nuvarande bostad som ligger rätt nära Ackis.

Svar på tråden Hur lång tid tar taxi mellan arlanda och uppsala?