• xenaa

Någon som har tagit Kåvepenin?

Jag tar kåvepenin för öroninflammation. har tagit dem sen i lördags.
    Jag blir jätte dålig i magen av dessa! Visst jag ska ta dem till på onsdag så man får stå ut.
    men gud så hemskt! jag kommer inte kunna jobba i mon och på onsdag. jag har varit på toa minst 7 gånger idag!!

Fler som blev dåliga i magen av dess?

♥LEO♥
  • Svar på tråden Någon som har tagit Kåvepenin?
  • kattsan

Man kan bli lite dålig i magen av penicillin. Helst ska man dricka fil samtidigt, fil med bra bakterier. Penicillinet slår ut bakterierna i magen.

• diz

Ja, både vuxna och barn kan bli dåliga i magen av bl.a. Kåvepenin. En pina, men hellre det än öroninflammation.

• logg81

Ja... fil, yogurt o liknande är ett måste när jag äter antibiotika. Annars får jag magont, blir illamående och får springa på muggen i ett. Köp ett paket fil o ta till tabletten så kan det hjälpa.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • xenaa
    kattsan skrev 2008-06-09 19:47:21 följande:
    Man kan bli lite dålig i magen av penicillin. Helst ska man dricka fil samtidigt, fil med bra bakterier. Penicillinet slår ut bakterierna i magen.
    aa ok de sa de dock inte att man kunde göra. hon på apoteket sa att man ska vara fastande när man tar dessa så verker dem bättre.
    diz skrev 2008-06-09 19:48:26 följande:
    Ja, både vuxna och barn kan bli dåliga i magen av bl.a. Kåvepenin. En pina, men hellre det än öroninflammation.
    Ja precis! Håller med. man får stå ut liksom.
    Men satt o tänkte kan inte jobba i mon och på onsdag om jag ska på toa stup i kvarten!
    ♥LEO♥
  • kattsan

Ja, du ska helst ta tabletten 1 tim innan måltid har jag för mig men det är ok att ta fil till. Det brukar hjälpa.
    Lycka till!!

• MammaU

Våra läkare på vc där jag jobbar rekommenderar att ta just Kåvepenin tillsammans med proviva. och gärna ett glas som mellanmål också. Kåvepenin slår ut de goda tarmbakterierna och proviva (bl a) hjälper dem på plats igen!

• lillamammsen

Till mig sa de att jag inte skulle ta med fil för det kan minska effekten en smula...

Konstigt, de säger olika till alla verkar det som.

Min mamma ska hämta ut kåvepenin i morgon och hon frågade mig hur mycket de kostar...själv kommer jag inte ihåg..
    Är det ngn som vet priset?

• xenaa
    sapau skrev 2008-06-09 19:56:53 följande:
    Till mig sa de att jag inte skulle ta med fil för det kan minska effekten en smula...Konstigt, de säger olika till alla verkar det som.Min mamma ska hämta ut kåvepenin i morgon och hon frågade mig hur mycket de kostar...själv kommer jag inte ihåg..Är det ngn som vet priset?
    jag köpte dem i fredags kostade 81 kr
    ♥LEO♥
  • lillamammsen
    xenaa skrev 2008-06-09 20:16:32 följande:
    jag köpte dem i fredags kostade 81 kr
    ok,

Glömde förresten svara på din fråga..
    kåvepenin är vanligt att man blir dålig i magen av, men om du säger till nästa gång du ska få peniccilin att du blir dålig så kan de ge dig ett skonsammare ist.
  • xenaa

idag är det sista dagen jag tar dessa tabletter. sjukannmälde mig från jobbet igår. satnna hemma idag får jag kan inte sluta gå på toa. hemskt!
    har gått ner 3 kg på nån dag liksom! kanske inte den bästa metoden att gå ner i vikt

♥LEO♥
  • MaNiMi

Ena sonen fick nyligen väldigt stark antibiotika, vilket pajjade hans mage rejält..vi fick då rådet om dofilus och det har funkat riktigt bra..vi köpte blåbärsvarianten dessutom..dyrt men värt det för han blev mkt bättre!

• tjoohej

Jag äter oxå kåvepenin just nu för just öroninflammation men min mage har hållt sig rätt så ok, inte märkt någon direkt skillnad bara det att medicinen hjälper mig inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    O vårdcentralen tycker att jag ska avvakta kuren ut fast jag ätit mer än hälften av tiden

Svar på tråden Någon som har tagit Kåvepenin?