Är det viktigt med amningsbh?
Är amningsbh en sån sak man "ska" ha? Eller har ni klarat er utan det?
Är amningsbh en sån sak man "ska" ha? Eller har ni klarat er utan det?
jag hade skaffat en. det är jätte bökigt att amma utan. jag har provat.
viktigt o viktigt....men jag tycker att det är skönt och smidigt att ha brösten "lättillgängliga"
Det är extremt smidigt, tycker jag. Blir som bumbi84 sade bökigt utan. Det går väl om man vill, men bröstet blir hoptryckt eller får man krångla av sig BHn helt vilket man kanske inte vill göra jämt.
Jag har hittills bara varit på babyland och kollat och där kostade de nästan 300 spänn. Tycker det var skitdyrt. Finns det billigare på andra ställen?
Jättebra! Jag körde först med annan men fick mjölkstokning.
Ja, det är nästan ett måste om man vill kunna amma på ett smidigt sätt på dagarna.
Det finns på t.ex. Lindex och H&M till bra priser.
Om det är mer eller mindre bökigt att amma vet jag inte eftersom jag inte börjat amma än.. :) Men däremot så använder jag enbart amningsbh nu då dem är skonsammare mot bysten och hjälper till att förebygga bristningar när brösten ändrar storlek hela tiden. Dem täcker brösten mer och ger ett bättre stöd enligt mig.. Sen har jag blivit så känslig att allt annat skaver.. Kan tänka mig att om man får såriga eller ömma bröstvårtor när man ammar så vill man nog inte ha en bh där det går en söm tvärs över bröstvårtorna :P
Det går att komma över begagnade på Tradera om man inte tycker det är obehagligt, många är som nya
Jag hade ingen tyckte det var onödigt. Räckte med en vanlig halsterneck BH
Jag har alltid haft ngn amningsBH, men de har inte varit favoriter precis Käns liksom inte så fina, men lindex hade en jätte fin svart nu vet jag, vågade inte köpa den eftersom jag inte vet vad jag får för storlek sedan ju.
Jag har mäst använt vanliga bygel-BHar som varit framknäpta. Det har varit lika smidigt att amma i och så har de känts finare att ha på. Jag gillar underkläder så jag vill gärna ha fina BHar.
Jag skulle inte råda dig att köpa på dig en massa nu innan, alls. Inte ens när jag väntar fjärde barnet vågar jag sia om vilken storlek jag kommer behöva sedan Jag har en i tunn bomull samt en som är som typ en sportBH. De är bra i början, sedan när storleken stabiliserats så köper jag finare
Men som sagt, inte nödvändigt vis amnings BHar. Får du lätt mjölkstockning är nog BH utan bygel att föredra dock!!!
Skulle inte klarat mig utan. Har tre men skulle behöva en till
minatre: ah, framknäppt är ju smart! Det är ju lite smidigare än att fippla med spännet i ryggen, om man nu inte vill ha amningsbehåar. För så värst fina är de ju sällan!
Inte viktigt, men smidigt.
JAg tänker att om de jag har nu skulle va för små så kommer det en tid då brösten blir mindre igen och jag kan ha dem igen då.. :P Jag tycker dem är sköna och perfekta att ha under t-shirtar då det inte syns massa sömmar.. :) Köpt två stycken på lindex som inte alls ser så mammiga ut :P
Jag såg för 129:- på HM.
Jag hade vanlig bh när jag ammade min dotter,det gör jag inte om,det var verkligen bökigt.Ska köpa amnings-bh nu till nästa kommer.
Amnings BH underlättar för många!
Finns på lindesx, HM, Kappahl, Åhlens (ibland), Cubus (ibland), ICA Maxi... kommer inte på fler i skrivande stund.
Risken för vissa med att använda bygel-BH är att man lättare får mjälkstockning då... Jag använde ingen BH de första dagarna och fick mjölkstockning med...
ja...jag köpte bra utan bygel på Lindex. Ibland när jag inte hade amingsbehå var det ett jäkla krångel.
vet inte om det är riktigt nödvändigt med just en amningsBH men det är ju mer viktigt än någonsin att man har en välsittande bh som inte skaver och trycker. En amningsbh gör ju att man enklet kan knäppa upp och amma medans en vanlig bh med t.ex bygel är svårt att dra upp eller ner utan att den andra kupan följer med en bit. så var det iallafall för mig. jag köpte bara en amningsbh och tvättade den ofta. onödogt med flera stycken tycker jag.