• Jez

Vanligt med väldigt aktiv bebis i v 33?

Tror inte liten sover en enda stund på dygnet nuförtiden, är livat 24/7 börjar nästan bli jobbigt när det ständigt sparkas på revben osv..är era bebisar lika vilda eller har jag en väldigt överaktiv bäb i magen?

• Svar på tråden Vanligt med väldigt aktiv bebis i v 33?
  • MajaLinnéa

Samma här!
    Är också i vecka 33 (32+3) och bebben rör sig HELA tiden!

Överallt i magen, ena stunden har man små hårda knölar långt ner i ljumskarna, sen helt plötsligt är de i revbenen!

När har du BF?

• Jez

ja, helt galet, dom måste ju snurra runt eller nåt även fast bm sist sa att bebis ligger nedåt med huvet! Har bf 30/7:) kanske vi får samtidigt då hehe

• MajaLinnéa
    Jez skrev 2008-06-09 20:50:04 följande:
    ja, helt galet, dom måste ju snurra runt eller nåt även fast bm sist sa att bebis ligger nedåt med huvet! Har bf 30/7:) kanske vi får samtidigt då hehe
    Ja, det lustiga är att bm sa det till mig med sist, att den låg med huvudet neråt... men dom snurrar väl sig ändå, tydligen
  • itta

Hej! Jag är i 30+4 och min bebis har disco i magen för fullt och har haft det dom senaste 2 veckorna så det kan man kalla överaktiv bebis he he.... Min bebis ligger väldigt högt upp och sparkar ordentliga sparkar på revbenen gör ont!

• cinnamon cherryridge

Sållar mig till er övriga, min vilding håller oxå på från morron till kväll, får inte en lugn stund!! Men det är ju bästa tecknet på att dom mår bra !!

• ellla

Blir nästan lite orolig när jag läser en sån här tråd. Min bäbis rör sig ganska mycket, men inte jätte hårda sparkar och absolut inte hela tiden. Jag kan lätt känna den i magen hur den ligger och så.

Ni som känner sparkar är de jätte starka?

Jag är i vecka 33

• 1891

Mina sparkar har vart jätte hårda nu i ett par veckor men bebben har lugnat ner sig betydligt i jämnförelse! Tack o lov! Gör ju ont ibland ju! E nu i v34

• MajaLinnéa
    ellla skrev 2008-06-11 07:20:41 följande:
    Blir nästan lite orolig när jag läser en sån här tråd. Min bäbis rör sig ganska mycket, men inte jätte hårda sparkar och absolut inte hela tiden. Jag kan lätt känna den i magen hur den ligger och så. Ni som känner sparkar är de jätte starka?Jag är i vecka 33
    Ja, minst 5-10 ggr/dag får bebisen in såna riktiga fullträffar att jag ofta utbrister "AJ!".
  • Perickles

Nog sparkar det, men inte HELA tiden.
    Men visst är det frustrerande att de e som värst när ni lägger er ner o ska ta de lugnt, mysa o ha de skönt.

Men alla sparkar e välkomna :)
    Så länge de inte pågår över en timme på SAMMA ställe (min bäb ligger tvärs över så den killar och sparkar mig grymt med fossingen i högra midjan)

HICKA e däremot jobbbigt. Det gör mig orolig... flera timmar per dag!

• B3b1s

Jag verkar ha en riktigt snäll bebis i magen.

Från början hade bebisen plats för att sparkas och ha sig, nu finns det inte tillräckligt med plats i magen, så de blir en massa rörelser, ibland snabba och ibland sega. Mysigt när man känner på ett ungefär hur stora fötter bebisen har Haha.. men mina revben har klarat sig hittills..

Svar på tråden Vanligt med väldigt aktiv bebis i v 33?