• Sanna81

testdag efter ivf?

Jag är nyfiken av mig och har insett att en del som gjort ivf och ET på samma dag fått i uppgift att ta graviditetstest tidigare än jag. Beror det på vilken sorts hormoner man tagit (att vissa går ur kroppen tidigare så att risken för falskt plus pga hormonspruta försvinner tidigare) eller är det ännu en sån sak som är olika rutiner för olika landsting?

Jag har tagit suprecurspray, puregonsprutor och pregnyl ägglossningsspruta om det spelar någon roll. Gjorde ET den 4/6 och ska enligt kliniken testa den 22:a, dvs på dag 17. Hur har era läkare sagt till er?

• Svar på tråden testdag efter ivf?
  • Pimpinellan

Jag har TD 14 dar efter ET. Tog Synarela,Menopur och Pregnyl. Äl-sprutorna är ute ur kroppen senast tio dar efter man tagit dom. Går privat ska tilläggas.

• HelenaS77

Dag 18. Med menopurdos istället för dina puregon. Har sett en del ha testdag 12 till och med. Förstår att det kan skilja beroende på hur länge ägget "odlats" men vad vet jag vad som avgör. Men det är rätt intressant att det kan skilja sååå mkt. Jag själv tjuvtestades på sjukhuset på RD 13. Eftersom jag blev så sjuk. Så de misstänkte att ägget fäst så de tog testet. Jag låg inne på sjukhuset 5v pga överstimulering.
    Önskar all lycka till

• Simba79

Grattis till ruvningen!

Jag tror att antal dagar mellan ET och TD beror på klinik och inte på vilka mediciner man har tagit.

Jag gjorde ET efter långtidsodling 31/5 och har testdag den 17/6. Min klinik (IVF-kliniken Göteborg) har som standard testdag 3 veckor efter ET vilket är mer än många andra kliniker. Så om de inte hade varit för deras semestrar hade jag nog fått testdag några dagar senare. Men det känns långt ändå...

• pp08

Jag hade testdag RD 16 (14 dagar efter embryo-insättningen). Använde suprecur, puregon, ovitrelle. Sedan crinone vagitorier i 15 dagar.

• pp08

sorry, jag menade RD 14 (16 dagar efter äggplockningen)i inlägget ovan

• Tröttimössan

Hej Sanna81, jag tog samma medikamenter som du och har testdag 14 dagar efter ET.

HelenaS77 Låg du inne i 5 veckor!? Stackare! Att de inte har bättre övervakning så att det inte ska hända. Jag låg bara inne ett dygn. DET räckte tyckte jag. Det var mellan ÄP och ET. Hur gick det för dig sen?

Kram!

• Glenda Glad

TS: Jag hade testdat 12 dagar efter ET. Men det görs med blodprov som antingen tas på kliniken eller på ett labb som skickar provet till kliniken. Det är RMC i Malmö som jag gått på. Tror som Simba79 att det inte beror på medicinen utan på klinikens egna regler.
    Jag använde suprefact, Gonal F, pregnyl och Crinonevagiatorer.

* Är i v 13 *
  • Wednesday85

Sanna81- Hade precis samma spray och sprutor som du, testdagen var 18 dagar efter ET.

• HelenaS77

Tröttmössan!
    Jo, jag tappades på lite över 25L vätska ur buken. 7ggr. Inga trevliga historier. Dropp dygnet runt. Det är ju ett livsfarligt tillstånd som det ite finns så mkt forskning kring tydligen. Ingen visste hur det skulle behandlas så man var en liten försökskanin kan man säga. Detta var extremfall och har typ aldig hänt tidigare. Alla visste vem jag var sedan då man skulle på koller under resten av grav. Eftersom jag var sjuk o fick äta tabletter under grav.

Förlåt, detta var inte vad tråden handla om men jag ville gärna svara.

• Pigan

Jag har testat alla mediciner, korta metoden, långa metoden, you name it! Jag har alltid haft tesdag RD20, enligt Umeås rekomendationer.

• Vickan I

12  från ET (ET dag 0), men då fick jag tillbaka en blastocyt så då får man några dagar tillgodo .

google it goddammit!!!!
  • michelodeon

jag fick TD 18 dagar efter ET i Uppsala. men plusade ju redan 10 dagar efter ET Skrattande

*****gravid i vecka 6*****
Svar på tråden testdag efter ivf?