• Anonym

Slem i avföringen

När jag var på toa nyss och gjorde nr 2 så kom det slem.
    Varför? Någon som vet? ska jag kontakta läkare?

• Svar på tråden Slem i avföringen
  • Indianica

Hur mkt och vilken färg? Alltså, tarmen innehåller ju slem...som ska mjuka upp avföringen...var nog det du såg....är det blodigt ska du komntakta läkare...eller om du får extrema mängder slem vid flera tillfällen.

• MaijaO

Slem kan bildas i lite mer mängder när tarmen är irriterad. Det kan alltså vara så enkelt som att du ätit något som gjort tarmen lite "upprörd". Låt det vara men om det inte ger med sig på någon vecka eller om det blir mer eller blodblandat så kan du rådgöra med din läkare men annars behövs det inte. Du har garanterat haft det så tidigare också flera gånger i ditt liv men inte upptäckt det bara.

• Anonym

Det va mörkt. tittade inte så jättenoga. Är också dålig i magen MINST 1 ggr om dagen.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-09 22:24:19 följande:
    Det va mörkt. tittade inte så jättenoga. Är också dålig i magen MINST 1 ggr om dagen.
    HUr mörkt då? Är det närmare svart kan det tyda på blod i avföringen.
  • Anonym

Jag har nästan alltid slem i avföringen, och jag har IBS.. Jag skulle råda dig till att ta kontakt med VC.

• Anonym

jag hade bokat en tid hos en läkare för att diskutera det. kan kanska ha en naturlig anledning men kanske oxå nåt "farligt/sjukdom" tänker tex på celiaki= glutenintoelrans

• MaijaO

Är det mörkt och du dessutom är dålig i magen så ska du nog rådgöra med en läkare.

Anonym skrev 2008-06-09 22:24:19 följande:
  • Anonym

jag har nästan jämt slem men har gjort alla prover som går göra tror jag...
    inget fel på mig alltså, läkaren sa att det är normalt iaf. annars kan det ju va ibs om du har mkt ont och är uppkörd och gasig, diarrer och förstoppad om vartannat typ...

• Ankan217

Ring VC, det finns så många olika anledningar till att man är konstig där bak. Det är dock lika bra att så fort som möjligt ta reda på vad det kan vara.

Jag har själv ändtarmsinflammation. Har slem i fisar och går och "bajsar" massor med gånger per dag. Finns medicin som jag tar nu. Stolpiller och ett skum.

Om det är mörkt tyder det på att det är koagulerat blod. Alltså att det har blödit längre upp i tarmen. Måste dock inte vara jättelångt upp!
    Ring VC imorgon!

Lycka till!

Svar på tråden Slem i avföringen