Dancing Sunrise skrev 2008-06-09 22:53:36 följande:
Hejsan!! Grattis till ev. boxervalp Jag är själv helt förälskad i denna ras och ska skaffa det när det är dags för hund i denna familj Boxern dreglar en del, men mest när det är matdags, inte så jättemycket emellan, men det är också olika från hund till hund.Den är otroligt tillgiven och väldigt barnkär. Lagom storlek (tycker jag) och en vääldigt lättskött päls som inte fäller för mycket (jämfört med labbe och andra retrievrar m.m.)Det enda negativa jag kan komma på är att de har lite problem med höfter och tänder. Men det kan man ju se till att få "garanti" på vid köp. Se till att föräldrarna har bra höfter, och ett inte allt för stort underbett. Titta på valpen noga och se till att underbettet inte sticker ut för mycket, det kan tyvärr ge väldigt mycket problem annars.Men som sagt så är jag helt frälst i hunden och jag tror absolut inte att du kommer ångra dig Problem med höfter och andra sjukdomar har ju tyvärr i princip alla rashundar idag.
[/citat]
Hej! Vad kul och höra

Det ska bli sååå roligt med en liten valp! Vad menar du för problem med tänderna? Ha ha kanske dum fråga, men menar du att defår mycket tandsten eller något annat..??

Tack så mycket!
Liimaa skrev 2008-06-10 08:34:11 följande:
[citat]
Hej!Min mamma har en boxer hane på 9år och jag kan ine komma på ngt negativt att säga om honom eller rasen boxer isig. Konrad (som han heter) är världens mest kärvänliga hund, supersnäll mot våra barn och har väldigt mkt tålamod. Boxer är en perfekt familjehund. Som ovansagda sa kan de ha lite problem med höfter å så men det är det gga måna hundrasen som har nu för tiden. Annar, En mysig snäll och tillgiven hund. Kramar
Konrad va ett fint namn

Gud va roligt och höra! Min mamma blev lite orolig eftersom jag har massa brorsbarn och planerar barn själva! Så det känns ju jätteskönt att ni har så bra erfarenheter av dem! Kram kram!
Det är så här att valpen kommer födas om ungerfär fyra veckor, så vi får den i slutet av augusti om allt går bra! Men det jag tänkte på är att den inte kommer att ha en stamtavla, båda föräldrarna har stamtavla, men i det landet de kommer ifrån. Den ena från danmark tror jag, och den andra från polen.
Är det något speciellt jag behöver tänka på då???
Ska jag begära att få titta på stamtavlorna?