• Judy

vad tjänar man som sommarvikare på hemtjänsten?

Jag ska jobba på hemtjänsten i sommar och undrar hur mycket man kan tänkas tjäna ungefär, samt ob?

Dessutom undrar jag hur mycket man som max får tjäna för att fotrfarande få fullt studielån?

• Svar på tråden vad tjänar man som sommarvikare på hemtjänsten?
  • Dino78

Lönen är väl olika från kommun till kommun antar jag.
    Är du utbildad usk tjänar du mer än om du bara är vrdbiträde.
    En kompis till mig ska jobba inom hemtjänsten och hon får usk-lön, och den är ca 105:- i timmen.

DIF i själ och hjärta
  • Judy

Oj råkade posta fel, skulle vara i allmänna rubriker, men hoppas det går ändå!

• Judy
    Dino78 skrev 2008-06-09 22:56:05 följande:
    Lönen är väl olika från kommun till kommun antar jag.Är du utbildad usk tjänar du mer än om du bara är vrdbiträde.En kompis till mig ska jobba inom hemtjänsten och hon får usk-lön, och den är ca 105:- i timmen.
    Okej, jag är inte undersköterska
  • Anonym (hemtjänst)

Jag är 28 år, har åtta års erfarenhet jobbar privat, är inte usk. Grundlönen är 18300. Till det tillkommer ob: kväll 12 kr/h, helg 40 kr/h, storhelg 80 kr/h typ, minns inte exakt på kronan. eftersom jag går på timmar tillkomer även 13% semesterersättning.

• Anonym (tjohej)

Jag är uska och kommer att tjäna 121.21:- i timmen!!Räcka ut tungan

Från och med 1:a juli gäller följande om OB-ersättning.....

Storhelg - 91.10:-

Helg       - 45.50:-

Natt       - 36.90:-

Kväll      - 18.30:-

• Anonym (tjohej)

Denna OB - ersättning gäller i kommunen......

• Anonym (tjohej)

Och naturligtvis tillkommer semesterersättningen som Anonym (hemtjänst) skriver....

• Judy

jag tycker det låter skitbra1 Men dte varierar såklart för varje kommun, jag får fråga chefen helt enkelt!

Svar på tråden vad tjänar man som sommarvikare på hemtjänsten?