• ont2

Ni som väntade en flicka var ni sugen på sött eller salt?

Ni som väntade en flicka var ni sugen på sött eller salt?
    Hur mycket hade ni gått upp i vekca 19?

• Svar på tråden Ni som väntade en flicka var ni sugen på sött eller salt?
  • mamutten

Jag har 2 grabbar och en tös. Med båda grabbarna var jag sugen på salt.............men med tösen var det varken salt eller sött. Då ville jag har SURT! Apelsiner, citron, lime.....you name it.

• mamutten

Hoppsan, glömde detdär med vikten......I vecka 19 hade jag gått upp 3.5 kg tror jag. Gick totalt upp 7 kg, men jag var bara gravid fram till vecka 36.

• 3tjejer

Väntar tredje tjejen och är alltid godissugen. Med första mer på salt och annat smågodis. Med andra schweizernötchoklad trots att jag inte brukar vara en chokladtjej. Nu är det nog också mest choklad.

• Ninette

Med första tjejen så var jag bara sugen på frukt och grönsaker. Chips och feta saker kräktes jag av och godis var inte gott, surt godis blev gott mot slutet av graviditeten.

Med andra tjejen var jag så godissugen så de var nästan inte kul Salt, sött, choklad... you name it

Med ettan hade jag gått upp 3-4 kg i v 19, med tvåan hade jag gått ner 5 kg vid samma tidpunkt.

• mandolina

Sött men mest bara frukt och bär: äpplen, apelsin, hallon(!) och ananas, i stora mängder. I perioder åt jag nästan bara äpplen och hallon.
    Söta saker gick ner också, kladdkaka/morotskaka och massa vaniljglass/smoothies med hallon/vaniljglass, supergott.
    Gillade knappt middagsmat alls.
    -Det blev en flicka!

• Tutilure

Väntar en tjej nu och jag är enormt sugen på jordgubbar och salt (inte ihop dock ).

Hade inte gått upp någonting alls i v 19.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • tjej1979

Hade noja på citroner och gammeldags vaniljglass. Inte sugen alls på salt, chips mm. Mer surt och sött då. Blev en tjej.

• TerrorMorsan

surt,,

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Smiley911

Surt (fick en tjej) Gillar inte surt i vanliga fall...

Svar på tråden Ni som väntade en flicka var ni sugen på sött eller salt?