• Lacrima

*Har färgat ögonfransarna hos frisören

Har färgat ögonfransarna hos frisören och blev jättenöjd! Skönt att slippa mascaran, framförallt nu framåt sommaren.
    Någon som har färgat fransarna hemma, hur blev resultatet? Vilket märke är isf att rekommendera?

• Svar på tråden *Har färgat ögonfransarna hos frisören
  • 3påG

Brukar färga både bryn och fransar hemma.
    Tycker att det är lättare att få brynen bra än fransarna. Tar färgen på en gammal macaraborste och kluttar dit den Har köpt billgaste och dyraste märket men märker ingen skillnad...
    Ett tips är att inte sätta sig framför fl medans man väntar..Fick bryn som var kolsvarta efter jag glömt bort tiden

• Lacrima

Brynen färgar jag hemma och det blir jättebra iaf.
    Haha, inte bra att brynen blev svarta... FL är farligt! Själv glömde jag stekpannan på plattan igår, kom inte på det förrän det började lukta bränt... FL är beroendeframkallande...

• Jii

Jag har färgat ögonfransarna både på salong och hemma. På mig blir det bättre resultat på salong, men helt OK hemma. Det blir ju lite billigare att göra hemma så det är värt att det blir lite lite sämre.

• micki

detta gör min mamma. hon jobbar med madame chic...någon som hört talas om det? jag får alltid bra resultat :)

• micki

vill berätta snabbt här att jag menar absolut inte detta som någon reklam...!

• HelleGbg

ja köpte en på h&m,men inte f-n funkade den,,,,testade flera gånger,,,,de enda som hände var att ja blev grå runtm om ögonen o hade tagit svart färg....??!!

• NizzY

jag tänkt emed testa ,faktiskt ..men jag tänkt ebe en kompis om hjälp dock men nu när jag läst eom att mankan t aen gammal borste o kleta ditt det så tror jag nog att jag fixar det själv

• Anna73

Ge mig tips på märken som är bra för fransaran .) Tack

• Luddis

Jag färgar nästan alltid själv. Fungerar jättebra.
    Tips - ta bort färgen efter en liten stund på ögonbryna för att kontrollera att färgen inte blir för mörk.
    Sedan kan man lägga på lite igen för att få det mörkare.
    Tror jag brukar använda Depend.

• martinii

mina fransar är redan så mörka att jag inte behöver färga dom
    Men även med färgning blir det ju inte samma resultat som med mascara, så jag tycker det är lite onödigt. Fransarna blir ju tyvärr inte direkt längre eller tätare

Svar på tråden *Har färgat ögonfransarna hos frisören